تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین پرتال پارسی ، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه با حضور مردم از سراسر کشور و همچنین از 133 کشور خارجی برگزار شد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی با 17 میلیون و 926 هزار و 345 رأی هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

به دنبال اعلام نتایج این دور از انتخابات و دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) ، تعدادی از رهبران و افراد خارجی با ارسال پیام یا تماس تلفنی انتخاب آیت الله رئیسی به این سمت را به وی تبریک گفتند.

“ولادیمیر پوتین” وی اولین شخصی بود که به رئیس جمهور روسیه آیت الله رئیسی تبریک گفت.

پوتین در بیانیه ای گفت: “من اطمینان دارم كه تصدی جناب عالی در این مقام عالی به توسعه همکاری های دو جانبه سازنده در زمینه های مختلف و همچنین همکاری مشترک در امور بین الملل کمک می کند.” این موضوع به نفع ملت های روسیه و ایران است و هدف آن تقویت امنیت و ثبات منطقه ای است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیام تبریک خود به آیت الله رئیسی گفت: “خوشحالم كه از طرف خودم و مردم سوریه این پیروزی را به شما تبریک می گویم و اعتماد مردم دوست ایران را جلب می كنم.” من از کشورهای شما می خواهم که در همه زمینه ها برای کسانی که برای غلبه بر اراده خود با همه برنامه ها و فشارها روبرو هستند ، در مسیر شکوفایی و شکوفایی گام بردارند. با استفاده از این فرصت ، من علاقه و تمایل خود را برای تقویت روابط دوجانبه و همکاری در جهت منافع مشترک بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران ابراز کردم.

“الخام علی اف” رئیس جمهوری آذربایجان در پیام خود انتخاب آیت الله رئیسی را تبریک گفت و افزود: “آذربایجان اهمیت زیادی برای روابط خود با ایران قائل است”.

نواف آل احمد جابر الصباح امیر کویت همچنین پیروزی سید ابراهیم رئیسینی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

میگل دیاز کانل سید ابراهیم رئیس جمهور کوبا عصر شنبه پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

رجب طیب اردوغان روز شنبه ، رئیس جمهور ترکیه پیروزی آیت الله رئیسی را تبریک گفت.

“شیخ تمیم بن حمد آل ثانی” مقام دیگری که پیروزی سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت ، امیر قطر بود.

این توسط خبرگزاری عمان گزارش شده است هیثم بن طارق سلطان عمان پیروزی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

“آرمن سرکیسیان” رئیس جمهور ارمنستان در پیام تبریک خود همچنین نوشت: “من معتقدم که ایران با رهبری شما مسیر توسعه و شکوفایی را دنبال خواهد کرد.” ارمنستان از تقویت و تعمیق روابط دوستانه فعلی و گفتگوی سازنده با ایران قدردانی می کند. امیدوارم روابط دوستانه و صمیمانه ایران و ارمنستان با تلاش مشترک در همه زمینه ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح کیفی جدید روابط دو کشور ثبت شود. “

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت.

“رسالت” آیت الله سید ابراهیم رئیس پارلمان لبنان پیروزی رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و پیامی را به رهبر اعزام کرد.

برهم صالح رئیس جمهور عراق همچنین روز شنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایران را تبریک گفت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پیامی خصوصی پیروزی آیت الله رئیسی را تبریک گفت و به “عمق روابط عالی دو ملت عراق و ایران” اشاره کرد. القدیمی همچنین با رئیسی تلفنی گفتگو کرد.

«محمد الحلبوسیرئیس پارلمان عراق به رئیس جمهور گفت: “من از انتخاب شما خوشحالم و از طرف همه همکارانم در پارلمان عراق صمیمانه انتخاب شما را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم.”

“مسرور بارزانی” رئیس دولت اقلیم کردستان عراق نیز پیام تبریک فرستاد.

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با صدور بیانیه ای پیروزی مردم جمهوری اسلامی ایران در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به آنها تبریک گفت.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در توییتر خود گفت: “انتخاب جناب ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می گویم. سعی خواهم کرد برای تقویت بیشتر روابط گرم با ایران و هند همکاری کنم. “

“الكساندر لوكاشنكو” رئیس جمهور بلاروس در پیام خود به رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران آیت الله رئیسی تبریک گفت. وی گفت: “من امیدوارم که تحت هدایت شما ، ایران از همه موانع خارجی عبور کرده و پیشرفت چشمگیری در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و امیدوارم که روابط دوستانه بلند مدت با بلاروس از همه لحاظ تقویت و گسترش یابد.” . «

“سید حسن نصرالله” دبیرکل حزب الله آیت الله سید ابراهیم نیز رئیسی را تبریک گفت. در این پیام آمده است: “من این پیروزی بزرگ و انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور را در این برهه مهم از تاریخ ایران به شما تبریک می گویم.” پیروزی شما امید ملت ایران و ملتهای منطقه را برای آینده و مقاومت آنها زنده کرده است. مبارزان مقاومت و آزادیخواهان شما را به عنوان سنگر در برابر متجاوزان می دانند.

کسیم تاکایف رئیس جمهور قزاقستان همچنین در پیام خود به آیت الله رئیسی تبریک گفت: ایران یکی از شرکای قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام است.

میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز به آیت الله رئیسی پیام تبریک فرستاد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این زمینه بیانیه ای صادر کرد و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در پیام خود به آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

این را سفارت فلسطین در جمهوری اسلامی ایران گزارش داده است محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی از طرف وی به رئیس جمهور منتخب ، پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به وی و مردم کشورمان تبریک گفت.

“مهدی المشحات” رئیس شورای عالی سیاسی یمن عصر شنبه پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

عبدالله عبدالله آیت الله رئیسی ، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان ، مقام دیگری بود که پیروزی رئیس جمهور را تبریک گفت.

“آتا محمد نور” رهبر جامعه اسلامی افغانستان نیز تبریک گفت.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نوجابا و سید عمار الحکیم آنها در بیانیه ای پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

لازم به ذکر است که در تاریخ 14 فوریه ، ائتلاف جوانان انقلابی بحرین پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا