اقتصادی

تاخیر در پرواز برای ایرلاین‌ها ضرر اقتصادی دارد/ علت تاخیرها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ فردی در گروه ایرلاین به دنبال تاخیر در پرواز نیست، زیرا این امر ضرر اقتصادی برای شرکت محسوب می شود، گفت: باید دلیل تاخیر به طور شفاف و شفاف به مردم اعلام شود.

محمد محمدی بخش درباره تاخیر در پروازهای ایرلاین ها به پرتال پارسی گفت: مشکل تاخیر ایرلاین ها زنجیره ای است; یک سازمان هوانوردی نیز با زنجیره ای از علل، برخی آب و هوا، برخی خرابی ها و تعمیرات هواپیما، برخی منابع انسانی، برخی فرودگاه و امنیت و مسائل مختلف دیگر مواجه است.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی به عنوان نهاد حاکمیتی تشخیص می دهد که تاخیر به دلیل شرایط بیرونی بوده یا به دلیل شرایط داخلی ناشی از عوامل انسانی یا غیرانسانی بوده است. وقتی متوجه شدیم که تاخیر ناشی از انسان و عمد است، باید حکم قضایی بگیریم و اقدامات قانونی انجام دهیم که گاهی اوقات این اتفاق می افتد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هرکس تعلل کند و دست به اقدامات اعتراضی بزند، در صورتی که این موضوع از حدود قانونگذاری و اختیارات او خارج است، باید به دستگاه های قضایی ذیربط معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. گاهی سازمان مجریان کیفری و مراجع قضایی وارد ماجرا می شوند و جویای آن می شوند و این البته لزوماً به معنای محکومیت فرد نیست، بلکه مدارک خود را ارائه می کند که یا می شود. پذیرفته شده یا اگر وجود دارد. اگر متخلف باشد محکوم می شود. .

محمدی بخش، مرجع صالح رسیدگی به مسائل تاخیر هوایی را سازمان هواپیمایی کشوری دانست و افزود: تا زمانی که جرم یا حادثه ای در فضای عمومی رخ ندهد، دستگاه قضایی وارد عمل می شود. برای یک ایرلاین خصوصی یا دولتی بودن ایرلاین فرقی نمی کند و قطعا بررسی می شود و سازمان نسبت به موضوع بی تفاوت خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل زیادی برای این تاخیرها وجود دارد و باید تلاش کنیم تا اطلاعات شفاف و قابل درک در صنعت فرودگاهی ارائه شود تا مردم را به طور واقعی در مورد تعمیر و نگهداری، خطای انسانی، آب و هوا و هر چیز دیگری که باعث تاخیر می شود، آگاه کنیم. این یک چرخه است اما باید بپذیریم که هیچ فردی در گروه هواپیمایی به دنبال تاخیر در پرواز نیست زیرا ضرر اقتصادی برای شرکت محسوب می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا