اقتصادی

بیش از 2 میلیون تن کالا از ایستگاه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر کرد



پرتال پارسی / سیستان و بلوچستان مدیرکل بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال 1998 تعداد 86216 دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میرجاوه و شیر به 2 میلیون تن 92.975.975 تن کالا صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حمل و نقل بزرگراه ایوب کرد ، وی گفت: در مقایسه با سال 1997 ، میزان صادرات پایانه های مرزی استان به ترتیب 980،000 تن ، 1 میلیون تن ، 754000 تن و 574 تن افزایش یافته است. وی افزود: در چند ماه گذشته سال گذشته ، محبوبیت کورونا تحت تأثیر تجارت بین بسیاری از مناطق از جمله استان و کشورهای همسایه بود. اگر این مشکل جهانی رخ ندهد ، جای تعجب نیست که صادرات از پایانه های مرزی استان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بنزین مایع مایع ، هیدروکربن ، میلگرد ، حلال های شیمیایی ، سیمان ، دیزل و بنزین اصلی ترین محصولات صادر شده از طریق ایستگاه های مرزی شیر و میرزاش در سیستان و بلوچستان هستند ، افزود: در این مدت ، حجم صادرات بزرگترین در 1134.595 بوده است. “تن کالا در ترمینال مرزی میرجاوه کار کرد که در مقایسه با سال 1997 ، 60٪ افزایش داشته است.

مدیرکل بزرگراه ها و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این ، در سال 1998 ، 895.668 مسافر از ساختمان ترمینال در مرز بین شیر و میرجاش خارج شدند که این میزان 32 درصد از 676.692 در سال 1997 افزایش یافته است. “” نمایش داده می شود.

کردی با بیان اینکه تجارت مرزی یکی از شاخص های اصلی ایجاد روابط معیشتی بین کشورهای همسایه و مرزنشینان است ، اظهار داشت: با توجه به توانمندی های استان در زمینه صادرات و تجارت و دستاوردهای قابل توجه آن مانند درآمد ارزی ، فرصت هایی برای مرز ایجاد شده است. کارهایی که اداره کل ایستگاه ها انجام داده اند بسیار سخت است و نفوذ منطقه ای روز به روز در حال افزایش است.و پایه و اساس آن توسعه زیرساخت ها و گسترش صادرات است.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت بر اساس سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین خاطر مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین پرتال پارسی هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا