اقتصادی

بیشترین رویدادهای سایبری مربوط ‌به فیشینگ و بدافزار است

در هفته چهارم ماه نوامبر ، بیشترین فراوانی حوادث رایانه ای مربوط به فیشینگ در سایت های خارجی و به دنبال آن بدافزارها و عفونت های ربات بود.

به گزارش پرتال پارسی ، مرکز ماهر (مدیریت کمک و هماهنگی حوادث رایانه ای) گزارش 164 مورد از خدمات این مرکز در هفته چهارم نوامبر 164 (20 تا 26 آبان) (انواع فعالیت های انجام شده توسط مرکز ، ادارات دریافت کننده خدمات و نحوه اطلاع رسانی مرکز). ) ماه) اعلام کرد.

طبق این اطلاعات ، حوادث بیشتر مربوط به فیشینگ خارجی ، بدافزارها و حملات ربات ، تشخیص آسیب پذیری ، فیشینگ داخلی ، درخواست ارزیابی ، افشای اطلاعات ، محافظت از سایت و گزارش اخبار بود.

جدول زیر همچنین نحوه اطلاع رسانی مرکز اصلی از حادثه را نشان می دهد که نشان می دهد بیشتر آمارها از طریق گزارش های بین المللی به مرکز رسیده است.

همچنین ، بخشهایی که از مرکز واجد شرایط خدمات دریافت می کنند شامل اپراتورها ، بخش خصوصی ، سازمانهای دولتی ، بانکها و م institutionsسسات مالی است که تعداد آنها در جدول زیر نشان داده شده است.

ادارات دولتی که از مرکز واجد شرایط خدمات دریافت می کنند ، وزارت ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی و پس از آن وزارت بهداشت و نفت هستند.

طبق گفته وزارت ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی ، به دلیل اهمیت ایجاد مراکز تبادل اطلاعات و پاسخگویی به جرایم اینترنتی در بسیاری از کشورها به عنوان مراکز CERT ، سال گذشته یک مرکز ملی CERT واجد شرایط در ایران برای جلوگیری و از بین بردن رویدادهای تبادل اطلاعات در ملی تاسیس شد. طیف گسترده ای از فعالیت ها در این زمینه وجود دارد.

در زمینه امداد و پاسخگویی ، این مرکز پاسخ سریع به حوادث سایبری را بنا به درخواست سازمانها بر عهده دارد. همچنین در زمینه اقدامات پیشگیرانه ، این مرکز موظف است هشدارها ، اعلان ها ، تهدیدها و آسیب پذیری های سیستم های ملی را ارائه دهد و بسته های کمکی را برای تقویت سیستم صادر کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا