اقتصادی

بیشترین تعداد شاغلان تعاونی متعلق به کدام بخش است؟

نتایج مطالعه نشان می دهد که تعاونی های فعال در سال گذشته به بخش خدمات تعلق دارند و بخش مسکن بیشترین تعداد کارکنان این تعاونی ها را دارد.

به گزارش پرتال پارسی ، در اصل 44 قانون اساسی آمده است که نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر سه بخش عمومی ، تعاونی و خصوصی استوار است.

بر اساس اصل 43 قانون اساسی ، برای همه افراد توانمند و بدون تجهیزات کار شرایط و تسهیلات کار در قالب وام بدون بهره برای اشتغال کامل و تأمین تجهیزات کار فراهم می شود. مشاهده شده است که هرگونه ابزار قانونی دیگر ، یعنی تمرکز و گردش ثروت ، به دست افراد و گروه های خاصی نمی افتد و دولت را به یک کارفرمای مطلق مطلق تبدیل نمی کند.

فصل سوم قانون سیاست های کلی ، ماده 44 ، به سیاست توسعه بخش تعاونی اختصاص دارد که شامل افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ملی به 25 درصد ، کمک های مالیاتی و مزایای بیمه می شود. و فرصت های بانکی به بخش تعاونی ارائه می شود.

در حال حاضر ، تعاونی ها دارای پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه و شکوفایی بخشهای مختلف اقتصاد هستند و سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی و رشد اشتغال دارند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات آماری و راهبردی وزارت کار ، تا پایان سال 1399 تعداد کل تعاونی های فعال و فعال در کشور 96،493 واحد بوده است که از این تعداد 69،279 تعاونی در حال فعالیت است و 27،124 تعاونی نیز اجرا شده است. در پایان سال گذشته ، 607 سندیکای فعال وجود داشت.

بر اساس نتایج این گزارش ، 26.5 درصد تعاونی های فعال در “خدمات” ، 21.5٪ در “کشاورزی” ، 15.9٪ در “صنعت” و 14٪ در “مسکن” فعالیت می کنند. سایر روندها 22.1 درصد بود.

از مجموع اعضای فعال تعاونی ، 84.3٪ اعضای “جهت حقوق صاحبان سهام” ، 807٪ “جهت نیازهای مصرف کننده” ، 2.6٪ “جهت مسکن” و بقیه در جهات دیگر هستند.

به طور کلی تعداد متوسط ​​اعضای فعال تعاونی در کشور 825 نفر است. این شاخص برای تعاونی های سهام عدالت 141،255 ، برای نیازهای مصرف کننده 1221 و برای اعتبار 646 بود.

برنامه توزیع اشتغال تعاونی های فعال بیشترین تعداد کارکنان را در بخش مسکن نشان می دهد. بنابراین ، تعداد کل کارکنان تعاونی فعال 26.2 درصد در بخش مسکن ، 17 درصد در بخش خدمات ، 15.7 درصد در بخش رضایت مصرف کننده و مابقی در سایر بخش ها است.

به گزارش پرتال پارسی ، میانگین تعداد افرادی که در تعاونی های سراسر کشور کار می کنند 20 نفر است که برای تعاونی های اعتباری 85 نفر ، برای تعاونی های نیازمند مصرف کننده 53 نفر و روندهای تولید ، توزیع و مسکن 37 نفر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا