رویدادها و حوادث

بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه بیشترین تصادفات جاده ای در نیمه اول اسفندماه از ساعت 16 تا 20 و سپس از ساعت 12 تا 16 است گفت: به رانندگان توصیه می کنم در شب رانندگی نکنند. . برخی از جاده ها نور کافی ندارند، خطوط مشخص نیستند و وضعیت مناسبی ندارند، احتمال تصادف در عصر بسیار زیاد است.

به گزارش پرتال پارسی، سردار سید کمال هادیان فر با بیان اینکه 82 درصد تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است، گفت: تا 6 فروردین 430 نفر در این تصادف جان باختند. 8 هزار و 300 نفر مجروح شدند و اگر این روند را جلو ببریم، تعداد قربانیان به هزار نفر می رسد که برای کشور ما زیبا نیست.

رئیس پلیس راهور گفت: 32 درصد از کشته شدگان این تصادف را کودکان و افراد مسن تشکیل می دهند.

سردار هادیان فر همچنین با بیان اینکه ایربگ کار نمی کند، گفت: معمولاً اطلاعاتی در مورد استفاده از ایربگ در خودروها نداریم، بنابراین نمی توان گفت که این دستگاه پناهگاه مردم است. . مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، امیدواریم در سال جدید بتوانیم خودروهای ایمن تولید کنیم و به مردم تحویل دهیم، تصادفات را کاهش دهیم و رانندگی ایمن و رایگان را تضمین کنیم. و آن کانون های فاجعه، به خواست خدا.

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی استان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تردد در تمامی محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور عادی و روان و تنها در محور شمالی ترافیک سنگین است.

وی ادامه داد: محدودیت زیادی در هیچ محوری اعمال نکرده ایم، فقط در روزهای اخیر تهران مجبور شده در یک جهت از شمال به جنوب یا از جنوب به شمال حرکت کند.

هادیان فر افزود: تردد در تمامی محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور عادی و روان است اما ترافیک در محورهای شمالی سنگین است و به رانندگان توصیه می کنم زمان سفر خود را تنظیم کنند تا از سوار شدن به خودرو خودداری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بر اساس پیش بینی های ما تردد در سال جاری بین 30 تا 35 درصد افزایش می یابد اما در اسفندماه امسال شاهد افزایش 48 درصدی تردد بودیم که تنها در دو روز گذشته تردد 48 درصد افزایش خواهد داشت. ٪. فقط 2.5 میلیون تردد از بین رفت که می شود هزار و اگر رفت و آمد را در نظر بگیریم بیش از 5 میلیون تردد ثبت شده است.

سردار هادیانفر گفت: بیشترین تصادفات کشور مربوط به روزهای چهارم و پنجم فروردین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی علت اصلی تصادفات نیمه اول اسفندماه سال جاری را ناتوانی در رانندگی با خودرو اعلام کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا