فرهنگ و هنر

بیانیه هفتمین دوره حراج با عنوان حراج آثار هنری ایرانی اسلامی

با ادامه انتقادات از هفتمین حراج ملی، برگزارکنندگان این رویداد بیانیه ای را در سایت رسمی خود منتشر کردند.

به گزارش پرتال پارسی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«هدف اصلی این مجموعه کمک به حفظ و احیای جوهره هنر کلاسیک ایرانی اسلامی در مواجهه با تهاجم و تسخیر روزافزون فرهنگ‌های بیگانه است.

اگرچه سال ها از تهدید هجوم فرهنگ های بیگانه و از بین رفتن هویت ایرانی-اسلامی می گذرد، با وجود تلاش های مسئولان مربوطه، ابتکار قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته و همچنان تهدید فرهنگی رو به رشدی به ویژه در بین مردم وجود دارد. جوانان و هنرمندان بیایید با کشورمان روبرو شویم.
این امر، همانطور که تاریخ گواه می‌دهد، ریشه در بسیاری از پدیده‌ها و رویدادهای فرهنگی غرب دارد، مانند رونق خرید و فروش آثار هنری، در هنر تضمین اصالت و اصالت هنرمندان شرقی. حراج های غربی
حراج ملی با آگاهی کامل از این مخاطره فرهنگی در طول هفت سال فعالیت خود تلاش کرده است تا یک برند ایرانی معتبر و قابل اعتماد در زمینه خرید و فروش عادلانه، عمومی و شفاف آثار هنری و در زمینه احراز اصالت آثار هنری ایجاد کند. . استفاده از مجموعه کارشناسان برجسته و به نمایش گذاشتن این آثار در قالب کاتالوگ و نمایشگاه تخصصی، نقض انحصار داخلی در این زمینه، ارسال آثار تاریخی به حراجی برای «فروش» به خارج و یا برداشت ارز از خریداران. و فعالان و دوستداران این حوزه هنری، «خرید» و امکان صادرات فرهنگی هنرمندان معاصر را فراهم کنند و به نوبه خود موجب رونق و شکوفایی اقتصاد هنر کشور عزیزمان شوند.

حراج ملی با استفاده از تجربیات و تخصص بهترین اساتید هنر ایرانی و اسلامی و برگزاری نشست های ویژه در این زمینه، نظرات کارشناسان را فرصتی برای ارتقای خدمات خود می داند و از مشارکت و مشارکت آنان در حراج های آتی استقبال می کند.

بیشتر در مورد آن بخوانید:

تخلف در «حراج ملی»؛ خروجی مشاغل مسدود شد

پرداخت جدید هفتمین حراج ملی و سوالات وزارت میراث

در خاتمه، انتظار می رود با ارائه اهداف حراج ملی، با حمایت از این حرکت مفید در حوزه اقتصاد هنر و پرهیز از جنجال رسانه ای، زمینه را برای بحث های کارشناسی در این حوزه فراهم کنند.

اهداف اصلی حراج ملی:

– حفظ هویت ملی به عنوان رسالت اصلی حراج ملی
– ایجاد فرصت برای صادرات فرهنگی هنر مدرن
به عنوان حلقه مفقوده دیپلماسی منطقه ای
– تلاش برای ایجاد یک برند معتبر برای شناسایی اصالت آثار هنری
با بهره گیری از مجموعه ای از کارشناسان برجسته ایران و کشورهای اسلامی
– ایجاد فرصت برای تبادل متقابل آثار هنرمندان ایرانی و کشورهای اسلامی
– همکاری در راستای ایجاد بازارچه های اصیل فرهنگ و هنر در استان های مرزی کشور
– گسترش دامنه هنرمندان معاصر برای شرکت در حراج های داخلی و منطقه ای
– حمایت از گردشگری هنری با برگزاری مزایده تخصصی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا