اقتصادی

به کدام کشورها رب گوجه صادر می‌کنیم؟

به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، مهمترین کشورهای مقصد صادرات رب، کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشتر کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان هستند. البته رب به اروپا و آمریکا هم صادر می شود اما به دلیل تحریم ها مشکلاتی وجود دارد.

سید محمد میررضوی در گفت وگو با خبرنگار پرتال پارسی، اظهار کرد: این سندیکا حدود 180 واحد تولیدی را شامل می شود، اما حدود 2800 کارخانه کنسروسازی در کشور فعالیت می کنند و سالانه حدود 600 هزار تن رب گوجه فرنگی تولید می شود که از این تعداد حدود 40 واحد تولید می شود. 50 درصد آن صادر می شود و مابقی در داخل تولید می شود.

به گفته وی، مهم ترین کشورهای هدف صادرات لاستیک آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشتر عراق، ترکیه و افغانستان هستند. البته رب به اروپا و آمریکا هم صادر می شود اما به دلیل تحریم ها مشکلاتی وجود دارد.

دبیر سندیکای صنعت کنسرو ایران با بیان اینکه اگر تحریم ها نبود، کنسروسازهای ایران می توانستند در اروپا و آمریکا رقابت کنند، گفت: ایران به ویژه در زمینه کنسرو ماهی تن می تواند رقابت کند زیرا ایران بهترین مصرف کننده است. به کیفیت بالای این محصول

به گفته وی، نوسانات ارز بر صادرات نیز تاثیر می گذارد، در صورت کاهش نرخ ارز ممکن است صادرات کاهش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا