بهترین روش ها برای درمان و رفع چروک پیشانی

بالا بردن بیش از حد ابروها و یا اخم کردن مداوم در طول زمان منجر به انقباض ماهیچه‌های پیشانی شده و کم کم خطوطی را روی آن ظاهر می‌کند. از آنجا که در سنین جوانی پوست بدن و از جمله صورت و پیشانی خاصیت ارتجاعی دارد با انجام مداوم این حرکات پوست به ‌جای قبل خود بازمی‌گردد. اما با روند افزایش سن و کاهش کلاژن و الاستین در پوست بدن بعد از انجام این حرکات پوست به‌جای قبلی بر نمی‌گردد و در نتیجه چین و چروک پیشانی شروع به ایجاد شدن می‌کند. بنابراین همانند دیگر بخش‌های صورت و بدن روند پیری روی پوست پیشانی هم نمایان می‌شود. با این حال جای نگرانی نیست؛ چرا که بهترین روش‌ها برای درمان و رفع چروک پیشانی وجود دارد. 

اصفهان |پوست

روش های از بین بردن چروک پیشانی

به نقل از سایت بهترین ها در اصفهان روش‌های مختلفی برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارد. برخی از این روش‌ها روش‌های خانگی بوده و برخی دیگر از جمله روش‌های جوانسازی پوست است که باید زیر نظر پزشک انجام شود. البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که هیچ یک از این روش‌ها چین و چروک پیشانی را به طور کامل از بین نمی‌برند. در ادامه به روش‌های پزشکی برای از بین بردن چروک پیشانی اشاره می‌کنیم:

 لیزر چروک پیشانی

یکی از روش‌های از بین بردن چروک پیشانی لیزر است. انواع لیزر برای رفع چروک وجود دارد که معمولا برای رفع چین و چروک پیشانی از لیزر فرکشنال استفاده می‌شود. با نفوذ اشعه این نوع لیزر به لایه‌های عمیق پوست سلول‌های پوستی تحریک خواهد شد که در نتیجه افزایش کلاژن و الاستین پوست را در بر دارد. لیزر فرکشنال علاوه بر درمان چروک پیشانی پوست را چند درجه روشن می‌کند.

 ترماژ

ترماژ یکی دیگر از روش‌های عالی برای درمان چروک پیشانی است و به‌تازگی طرفداران زیادی به خود جلب کرده است. در این روش با کمک فرکانس رادیویی و نفوذ آن به درونی‌ترین لایه‌های پوست و ایجاد حرارت در آن چروک پیشانی از بین می‌رود؛ چرا که حرارت این فرکانس کلاژن را تحریک کرده و منجر به بهبود بافت پوست می‌شود.

 تزریق بوتاکس

روش بسیار رایج دیگر در رفع چروک پیشانی تزریق بوتاکس بوده که در درمان خط اخم نیز موثر است. بوتاکس سم بوتولینوم است که با تزریق آن به ماهیچه‌های خاص فلج شدن آنها را در بر می‌گیرد. در این شرایط ماهیچه توانایی انقباض خود را از دست داده و در حرکاتی مانند اخم کردن ناتوان می‌شود. این یک روش موقت است که برای حفظ نتایج باید هر ۳ یا ۴ ماه یک‌بار توسط بهترین دکتر تزریق بوتاکس در اصفهان تمدید شود.

تزریق بوتاکس

رفع چروک پیشانی با نخ

برای رفع چین و چروک پیشانی می‌توان از روش جوانسازی لیفت با نخ کمک گرفت. در این روش متخصص نخ‌های مخصوصی از جهت‌های مختلفی وارد پوست کرده و پس از کشیدن این نخ‌ها از زاویه مناسب افتادگی پوست را رفع می‌کند. از آنجا که این نخ‌ها در روش لیفت با نخ دندانه‌های ریزی دارند و در پوست گیر می‌کنند با کشیدن آن‌ها چروک‌ها از بین می‌روند. مزیت این نخ‌ها علاوه بر کشیدگی پوست افزایش تولید کلاژن است.

تزریق فیلر

فیلر‌ها حاوی اسید هیالورونیک می‌باشند که به جوان‌سازی پوست و رفع چین و پروک پیشانی کمک می‌کند. این نوع پرکننده‌ها باعث پر شدن نواحی چین و چروک شده که منجر به ازبین‌رفتن خطوط خواهد شد. تزریق فیلرعلاوه بر ایجاد حجم در فضاهای خالی باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. در عرض چند ماه تولید کلاژن در پوست افزایش می‌یابد. فیلر در مواردی میتواند بهترین درمان خط اخم عمیق در کنار دیگر روش‌های جوانسازی همچون بوتاکس باشد که معمولا بین ۶ ماه تا ۲ سال اگر توسط بهترین دکتر برای تزریق فیلردر اصفهان انجام شود دوام خواهد داشت.

 پی آر پی 

روش پی آر پی نیز در رفع چین و چروک پیشانی موثر است. در این روش بعد از گرفتن خون شخص مورد نظر پلاسمای غنی از پلاکت آن جدا شده و در نواحی پیشانی تزریق می‌شود. این روش تقریبا بی‌خطر بوده و به بهبود سلامت پوست و درمان چین و چروک پیشانی کمک می‌کند.

درم آبریژن

درم آبریژن نوعی روش لایه‌برداری پوست است که منجر به رفع چین و چروک پیشانی می‌شود.  در این روش با  کمک ابزار چرخشی لایه‌های مرده پوست برداشته می‌شود که می‌تواند خطوط ریز پوست را برطرف کند. 

 لیفت پیشانی با جراحی

یکی از گران‌ترین روش‌ها برای رفع چین و چروک پیشانی و بهترین درمان خط اخم عمیق لیفت پیشانی با جراحی است. در این روش پوست صورت از قسمت پیشانی و ابروها کشیده شده و پوست اضافی برداشته می‌شود. این روش ریسک زیادی دارد اما نتایج آن دائمی است و خطوط عمیق را  تا حد زیادی کاهش می‌دهد. معمولا لیفت پیشانی همراه با لیفت بخش‌های دیگر صورت توسط جراح انجام می‌شود تا به‌طور یکسان چین و چروک در همه بخش‌ها کاهش یابد. به دلیل اینکه رفع چین و چروک پیشانی در این روش برخلاف روش‌های دیگر دوران نقاهت دارد و حتما باید از مراقبت‌های خاصی برخوردار بود پزشک برای همه افراد آن را پیشنهاد نمی‌دهد.

رفع چروک پیشانی

درمان و رفع چروک پیشانی در منزل

اگر به دنبال کاهش چین و چروک پیشانی و رفع آن با روش‌های خانگی هستید برخی از اقدامات در این راستا می‌تواند به شما کمک کند. این نوع اقدامات نیز مانند روش‌های پزشکی نتیجه فوری ندارند و باید در انجام این روش‌ها استمرار داشته باشید که در طولانی مدت به نتیجه مطلوب برسید. برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • هر روز صبح از کرم ویتامین C و کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • محصولاتی که اسید هیالورونیک بالایی دارند را زیاد استفاده کنید.
  • شب‌ها قبل خواب از محصولات حاوی رتینوئید استفاده کنید.
  • استفاده از سرم‌های پپتیدی نیز برای رفع چین و چروک پیشانی موثر است. این محصولات نه تنها بر تحریک تولید کلاژن کمک می کنند بلکه هیدراتاسیون پوست را نیز افزایش می‌دهند.
  • استفاده از دستگاه تونینگ در خانه نیز موجب جذب مواد فعال و افزایش آنها در پیشانی می‌شود.
  • با استفاده از روغن‌های چرب مثل روغن بادام و نارگیل یا محصولات دیگر پیشانی خود را ماساژ دهید.
  • ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی سبزیجات و پروتئین است را رعایت کنید.
  • مصرف سیگار و الکل را محدود کنید.
  • حداقل هفته‌ای یک‌بار از ماسک صورت استفاده کنید.

برای رفع چین و چروک پیشانی روشهای متنوع پزشکی و خانگی وجود دارد که سایت بهترین ها در اصفهان در این راستا اطلاعاتی در ارتباط با این روش‌ها به شما داد. روش‌های خانگی روشهای مفیدی است که می‌توانید با استفاده از آنها در کنار روش‌های پزشکی بهترین نتایج را برای رفع چین و چروک پیشانی خود رقم بزنید.

دکمه بازگشت به بالا