اقتصادیکسب و کار ویژه

بهترین رنگ برای سقف شیبدار

تناسب رنگ سقف شیروانی

اولین نکته ای که در انتخاب رنگ سقف شیبدار مهم میباشد این است که رنگ سقف با جزای ساختمان هماهنگ باشد.
به گفته طراحان ساختمان اگر رنگ نمای ساختمان رنگی تیره و مشکی باشد میتوان از رنگ خاکستری و یا ابی استفاده کرد.که جلوه خیلی زیبایی را به نمای ساختمان میدهد.
اگر از رنگ سبز یا قرمز هم استفاده شود به نمای ساختمان زیبایی خاصی میدهد رنگ های روشن و کرم به رنگ خنثی معروف هستند.برای اطلاع از قیمت سقف شیبدار لطفا کلیک کنید
رنگ خنثی برای سقف های شیبداری استفاده خواهد شد که رنگ بدنه انها رنگی تیره داشته باشد.
رنگ ها ممکن است در انسان خطای دید ایجاد کنند همچنین رنگ های رنگ های روشن فضا را بیشتر نشان میدهند.
ولی رنگ های تیره فضا را کمتر نشان می دهند.
حتما باید هنگام انتخاب رنگ  به سقف های شیروانی خانه های مجاور دقت کرد.
چرا که از رنگ تکراری بهتر است دوری شود تا جلوه زیبایی ساختمان پیدا کند.
و بهتر است رنگی انتخاب شود که مورد پسند همه ی افراد باشد چرا که ممکن است روزی ساختمان برای فروش قرار بگیرد.

پروژه ویلایی |سقف شیروانی

امروزه سقف های شینگل در میان افراد طرفدار پیدا کرده است.
سقف شینگل دارای رنگ و طرح های مختلفی میباشد و انتخاب برای همه افراد بسیار ساده است.و با انتخاب سقف های شینگل هزینه کمتری را نسبت به سقف های دیگر پرداخت خواهند کرد.

انواع رنگبندی شینگل

  • شینگل آجری :ذغالی قرمز توسی
  • شینگل لانه زنبوری:ذغالی قرمز قهوه ای
  • شینگل گوتیک یا نامنظم :توسی ذغالی
  • شینگل دراگون:مشکی ذغالی
  • سقف شیبدار کینگستون

کینگستون از بهترین تولید کنندگان تایل های سنگ ریزه دار شینگل ایران است.
این شرکت مواد اولیه را از کانادا اورده و با کمترین ناخالصی تایل ها را تولید میکند پس توانسته جای محصولات وارداتی را بگیرد.

تایل های کینگستون دارای ۸ لایه میباشد که روی اصلی آن دارای سنگریزه است.

  •  رنگ های کینگستون
  • ابی اسمانی
  • ابی مشکی
  • طوسی
  • قرمز
  • اجری
  • قرمز مشکی
  • قهوه ای تیره
  • قهوه ای روشن
  • شکلاتی
  • مشکی
  • مشکی طوسی
  • خاکی

رنگها و تاثیرات انها…زمانی رنگ به وجود می آید که فرکانس نوری در محیطی مناسب بیشتر شود و خودش را نمایان کند.
رنگ ها باعث ایجاد انگیزه هوس شادمانی ساختاری و حتی هیجان خواهند شد.
هر رنگ دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشد رنگ ها حتی میتوانند تا درک و فهم و حتی شعور انشان ها تاثیر داشته باشند ،پس میتوان از این مبحث زیبا این نتیجه را گرفت.

که انتخاب رنگ برای هر وسیله ای حتی انتخاب برای اجزای به کار برده در ساختمان میتواند حتی در اعماق وجود انسان ها هم تاثیر بگذارند و احساسات انها را تحریک نماید.
پس مهم است حتی افرادی که دز زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند.
باید برای انتخاب رنگ ها ارزش زیادی قائل شوند و با اطلاعات دقیق رنگی مناسب با شرایط انتخاب کنند.
اگر به عنوان مثال یک ساختمان را با نما در نظر بگیریم این را خواهیم فهمید.
که روزانه بیشترین تعداد از افراد نمای ساختمان را خواهند دید و ممکن است همان نما خیلی زیبا نباشد.
اما با توجه به رنگ هایی در ان به کار رفته است احساس ارامشی را به فر بدهد.
در حالی که ممکن است در ساختمانی که خیلی نمای زیبایی دارد ولی ممکن است رنگ ان خوب نباشد.
یا به عبارتی احساس منفی بودن را در انسان ایجاد میکند و احساسات انسان را جریحه دار خواهد کرد.
به همین علت سازنده ی ساختمان حتی رنگ سقف های ساختمان را جوری باید تعیین کند که احساس ارامش را به ارمغان بیاورد.
رنگ ها حتی ممکن است روی قیمت های ساختمان ها هم تاثیر بگذارند.

رنگ ها را می توان به سه گروه اساسی  تقسیم کرد.

نخستین گروه (گروه اصلی) ‌قرمز – زرد – آبی.
گروه دوم همان رنگ هایی که از ترکیب رنگ اصلی به وجود میایند،و گروه سوم نیز از ترکیب رنگ های اصلی با رنگهای نوع دوم حاصل می شود.
برای مبارزه با ناراحتی ها و بیماریها استفاده از رنگها در علم پزشکی پیشرفته شاید چاره ساز نباشد.
و این پیشنهادات در کنار بهره گیری از سایر موارد درمان می تواند بسیار اثر داشته باشد باشد و بهبودی را سریعا برای انسان به وجود بیاورد

تناسب رنگ در سقف‌‌های شیروانی

در انتخاب رنگ، اولین مساله که باید به آن دقت کرد تناسب اجزای نما با ساختار آن است. بنا به توصیه طراحان اگر نمای ساختمان شما دارای رنگ تیره و مشکی است، رنگ خاکستری با تناژهای آبی می‌تواند ترکیب زیبایی را به وجود بیاورد. همچنین رنگ‌های سبز یا قرمز، قادرند زیبایی منحصربفرد و چشمگیری به نمای ساختمان شما ببخشند. می‌دانید که رنگ‌های روشن مانند کرم و این قبیل رنگ‌ها از رنگ‌های خنثی به حساب می‌آیند. بهترین جایی که می‌توان از رنگ خنثی در سقف شیبدار استفاده کرد، ساختمان‌هایی هستند که نمای تیره دارند.

در انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیبدار ساختمان خود باید به این مساله توجه داشته باشید که بعضی از رنگ‌ها باعث ایجاد خطای دید می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت؛ معمولا رنگ‌های روشن ساختمان را بزرگ‌تر نشان میدهند، این درحالی است که رنگ‌های تیره و سنگین جلوه‌ای جمع‌تر و نقلی‌تر به بنا می‌دهند.

نکته‌ بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید پوشش بام‌های ساختمان‌های مجاور است. از رنگ‌های شبیه به بقیه و تکراری پرهیز کنید زیرا انتخاب رنگ یک مساله سلیقه‌ای است. رنگ را به گونه‌ای انتخاب کنید که اگر قصد نگهداری خانه به مدت طولانی را دارید زود دلتان را نزده و از طرفی اگر قصد فروش خانه را داشتید رنگی همه پسند باشد تا مجبور نباشید پوشش بام را عوض کنید.

آشنایی با انواع سقف‌‌های شیبدار و انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی

از آنجایی که سقف شیبدار در بناهای مختلفی از جمله ساختمان‌ها و ویلاها مورداستفاده قرار می‌گیرد، داری تنوع بالایی نیز می‌باشد. پس از این که سبک بنای شما مشخص شد می‌توانید یکی از انواع سقف‌های شیبدار را انتخاب کرده و در نمای ساختمان‌تان به کار ببرید. در ادامه به بررسی انواع سقف‌های شیبدار و معرفی هرکدام می‌پردازیم؛ همراه ما باشید!

سقف شیروانی شینگل

سقف شینگل یکی از متداول‌ترین و پرمصر‌ف‌ترین پوشش‌های سقف شیبدار است که در اصطلاح عامه به آن سقف شیروانی شینگل می‌گویند. این نوع پوشش سقف شیبدار بیشتر در ساخت ویلا، آلاچیق و سردرب ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشش سقف شیب‌دار شینگل، برای اولین بار حدود ۱۷ سال پیش در کشور آمریکا توسط معماران و متخصصان آمریکایی طراحی شد و با جلب توجه مردم توانست به زودی به تولید و اجرای انبوه در سرتاسر جهان برسد. سقف‌های شینگل را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار پیدا کرد.

 

سقف شینگل آجری

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شیروانی سقف شینگل آجری است. این نوع از سقف‌ها، رایج‌ترین سقف شیبدار استفاده شده در ایران است که در سه رنگ ذغالی، قرمز و طوسی ساخته شده است. با وجود اینکه انتخاب بهترین رنگ برای سقف شیروانی کاملا سلیقه‌ای و وابسته به نمای ساختمان است، اما می‌توان گفت رنگ‌های ذغالی و قرمز ازجمله جذاب‌ترین سقف‌های شینگل آجری موجود در بازار هستند.

بیشتر بخوانید:

سقف شینگل لانه زنبوری

این سقف‌ها همانطور که از نامشان پیداست، به شکل لانه زنبوری تولید شده و در رنگ‌های ذغالی، قرمز و قهوه‌ای در بازار موجود هستند. این نوع از سقف‌های شیبدار، به دلیل مقاومت در برابر سرما، گرما، رطوبت و خشکی هوا در مناطق و اقلیم‌های گوناگون قابل اجرا می‌باشند. از آنجایی که سقف‌های شینگل زنبوری در برابر باد، رطوبت و سرمای هوا بسیار مقاوم‌اند می‌توان از این نوع سقف‌ها در ساخت ویلاهای شمالی استفاده کرد.

 

سقف شینگل گوتیک

یکی دیگر از انواع سقف‌های شیبدار شینگل، سقف گوتیک است. این نوع از سقف‌ها شهرت و محبوبیت‌شان را مدیون رنگ‌های جذاب طوسی و ذغالی و چینش نامنظم‌شان هستند.

 

سقف شیبدار کینگستون

اسمی که برای این سقف شیبدار انتخاب شده است متعلق به شرکت سازنده آن است. این شرکت با کیفیت‌ترین تولید کننده تایل‌های سنگ‌ریزه‌دار است که مواد اولیه را از کشور کانادا با بالا‌ترین کیفیت و کمترین ناخالصی تولید می‌کند. به همین دلیل این نوع از سقف‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای محصولات وارداتی باشند.

تایل‌های کینگستون متشکل از ۸ لایه‌اند که هسته اصلی آن‌ها از جنس گالوالوم و رویه سطحی آن‌ها توسط دانه‌های سنگریزه پوشانیده شده است. این تایل‌ها در رنگ‌های آبی، قرمز، طوسی، آجری، مشکی و…. در بازار موجودند که می‌توانید با سلیقه خودتان و نسبت به سبک ویلایتان یکی از آنها را انتخاب کنید. بهترین رنگ برای سقف شیروانی کینگستون رنگ‌های جذاب طوسی، آجری و مشکی می‌باشند که با استقبال بینظر مردم مواجه شده‌اند.

منبع : کینگستون

دکمه بازگشت به بالا