اقتصادی

بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام (ره) لایروبی می‌شوند

پرتال پارسی/ خوزستان تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اداره کل شیلات منطقه خوزستان، فرماندار بندرماهشهر و شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی امضا شد.

تفاهم نامه تعمیر و بازسازی خور سماعیلی امروز ۲۲ فروردین ماه در دیدار با فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات، فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر و محسن آتش زمزم مدیرکل عملیات پتروشیمی غیرصنعتی به امضا رسید. و بنادر صیادی بندر امام خمینی (ره) تکمیل شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان فتح الله ابوعلی در این نشست بر لزوم اجرای طرح های آبزی پروری و صیادی در شهرستان بندرماهشهر اشاره کرد.

وی گفت: طرح 12 هزار هکتاری ماهیان دریایی در ماهشهر و طرح ماهی حوریات یکی از مهمترین تاسیسات صیادی این شهرستان است که امیدواریم با هماهنگی و حمایت مسئولان محلی و استانی به زودی اجرایی شود.

ابوعلی با تاکید بر اهمیت حفظ منابع ارزشمند آبی برای نسل های آینده و اشتغال پایدار صیادان، خواستار حمایت از طرح های احیای ذخایر دریایی از طریق احداث شهرک های مصنوعی و تقویت مراکز پرورش ماهیان دریایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود صنعت بزرگ پتروشیمی در منطقه، کمک ها و اعطای وام در این مناطق، اجرای طرح های آبزی پروری و صیادی موجب توسعه تولید و اشتغال در شهرستان می شود.

در ادامه فریدون بندری، فرماندار بندر ماهشهر نیز گفت: انشالله در آینده نزدیک برای تعمیق و بهبود بنادر صیادی بندر خور سماعیلی و امام خمینی(ره) تلاش خواهیم کرد. -نیازها و نیازهای شهر”.

فرماندار بندر ماهشهر افزود: این پروژه ها شامل تعمیق، تعمیر و بازسازی بنادر ماهیگیری بنادر خور سماعیلی و امام خمینی(ره) و همچنین تعمیر، نگهداری و سرویس شبکه برق رسانی این دو می باشد. بنادر ماهیگیری 60 میلیارد ریال. شورای راهبردی شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: یکی از مواهب الهی در بندر ماهشهر وجود امکانات مختلف ماهیگیری و قرار گرفتن آن در سواحل خلیج فارس در کنار حضور صنعت پتروشیمی است که بر ارزش این هدایا افزوده است. ماموریت ما. از این منابع نهایت استفاده را ببرید.» این امر ارزش افزوده منطقه و کشور را دو برابر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا