
سوالم اینجاست که برای نیاز چنین مخاطبی چه خوراک رسانه ای فراهم کرده ایم که مخاطب از نبود محتوای درست نرود سراغ برنامه ایرانی #بلایند_دیت که در یوتیوب فیلتر شده ۴.٢ میلیون ویو بخورد؟!
به گزارش پرتال پارسی امین حسام پژوهشگر رسانه در صفحه اینستاگرام خود یادداشتی درباره برنامه تازه پلتفرم Hulu منتشر کرد و نوشت: تنها ١٠ روز قبل از آنکه ماه مبارک رمضان امسال آغاز شود. شبکه نمایشی خانگی Hulu( جزو سه استریمر پرمخاطب دنیا) برنامه ای را به نام Muslim Matchmaker به روی اینترنت برده است.
یک خطی این برنامه خوش رنگ و لعاب تا دیشب آن بود که دو مشاور روان شناس آگاه با عقبه علمی عالی که در دانشگاه های آنچنانی آمریکا به دست آورده اند. با حفظ حجاب کامل می نشینند روبروی هم و هر قسمت یک فرد مسلمان را با جنس مخالف به چالش می کشند و می خواهند نوجوان ها و جوان های مسلمان در عین انجام مناسک دینی مثل نماز و روزه سنت های اسلامی را در رابطه با نامحرم و جنس مخالف بشکنند و تایپ هم را پیدا بکنند و با یکدیگر دوست شوند.
این برنامه با محتوای ضد اسلامی ولی پرطمطراق و جذاب در جهان اسلام دارد به سرعت دیده می شوداما جوالی به خودمان بزنم: اگر نوجوان یا جوان مذهبی اطرافتان هست یا با این رده سنی کار کرده باشید غیر ممکن است نیاز این ها راه به جنس مخالف در دوران کنونی نادیده بگیرید.(خصوصا دختران نوجوان مذهبی) بارها به بهانه های مختلف به مدارس دخترانه و پسرانه و دانشگاه ها رفته ام و می دانم که سختی ازدواج دارد با این جوان ها چه می کند. کاری با راه حل های مسائل و سیاست گذاری های اجتماعی و فرهنگی اش ندارم. چون تخصصش را ندارم.
اما سوالم آنجاست که برای نیاز چنین مخاطبی چه خوراک رسانه ای فراهم کرده ایم که مخاطب از نبود محتوای درست نرود سراغ برنامه ایرانی بلایند دیت که در یوتیوب فیلتر شده ۴.٢ میلیون ویو بخورد؟! یا پست های عاشقانه اینستاگرامی که از فالوئرهاشان می خواهند آن پست را برای دوست پسر یا دوست دخترشان بفرستند چندهزار بار ری شِیر نشود؟
*بازنشر مطالب دیگر رسانه ها در پرتال پارسی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان می باشد.
انتهای پیام