اقتصادی

بررسی شکایت علیه وزارت نفت در کمیسیون اصل نود/تشکیل کمیته برای بررسی تخلفات

نماینده کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه کمیسیون بررسی شکایات از وزارت نفت گفت که کمیته ویژه ای با مشارکت نماینده وزارت نفت تشکیل می شود بازرسی. رسیدگی به تخلفات توسط آژانس و دیوان محاسبات.

علی هزریان در مصاحبه با پرتال پارسی ، جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس صبح امروز (دوشنبه) را تشریح کرد: “پرونده های شکایت از وزارت نفت با مشارکت وزیر مورد بررسی قرار می گیرد. نمایندگان نفت ، حسابداری و دادگاه.

وی افزود: “پروژه خط لوله نفت خام گورخ – جاسک اولین موضوعی است که در جلسه امروز مطرح شد. به منظور توسعه و تمرکززدایی سواحل مکران ، خط لوله 1000 کیلومتری برای انتقال نفت خام در حال ساخت است.

نماینده مجلس تهران در ادامه با بیان اینکه گزارشاتی در مورد اجرای این طرح طبق قانون 90 و شتابزده وزارت نفت در این زمینه به این کمیسیون ارسال شده است گفت: مشکلات پمپ خانه ، برق. تجهیزات ، ساخت مخازن دریایی و غیره یکی از موارد مطرح شده بود

هزریان ادامه داد: سازوکار تأمین اعتبار پروژه های پشتیبانی و افزایش تولید چاه های نفت و همچنین تخلف وزارت نفت در زمینه نظارت با مشارکت ساکنان استانهای خط لوله اتیلن غربی. سهام شرکت های پتروشیمی مستقر در این مسیر.

سخنگوی کمیسیون قوانین مجلس گفت: همچنین یک میدان مشترک میدان نفتی پارس جنوبی با تولید روزانه 4 هزار بشکه برای تولید 30 هزار بشکه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه اقدامات مناسبی در این زمینه انجام نشد.

وی یکی دیگر از تلاش های وزارت نفت برای در نظر گرفتن زمینه های تشویق غیرقانونی مادام العمر برای برخی از کارگران موضوع دیگری بود که با مشارکت وزیر نفت مطرح شد: در این اقدام ، نهاد بازرسی و دادگاه اداری موضوع عدالت را حل کردند و آنها انجام دادند اجازه نمی دهد. باید توضیح داده شود.

معاون گفت: جلسه امروز همچنین احداث پارک علم و فناوری بدون توجه به دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و عدم رعایت قانون “برنامه ششم” در مورد ایثارگران را مورد بررسی قرار داد. به عبارت دیگر ، مسئولیت های قانونی وزیر درمورد قانون توسط مردم در مجمع مطرح شد و آقای زنگنه اعلام کرد که این موضوع مهم اعلام شده است ، بنابراین تصمیم گرفت که چگونه آن را اجرا کند.

وی گفت: “همچنین قصد دارد میلیاردها دلار در مبادله های نفت خام سرمایه گذاری کند ، دارایی ها و دارایی های صندوق بازنشستگی نفت را از دست بدهد و برنامه های شرکت های ملی را برای توسعه 29 میدان قاره در مناطق نفت خیز جنوب تحویل دهد.” محلی سازی دانش فنی در مورد قفسه و روغن مرکزی ، خطوط لوله بدون درز CRA در قالب 34 بسته سرمایه گذاری و گزارش های جعلی در مورد از دست دادن دارایی ها و دارایی های شرکت های پالایش نفت و مزایای نجومی نیز مورد بحث قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون قوانین مجلس گفت: “در این میان ، باید توجه داشت که در بسیاری از موارد تصمیم به ایجاد کمیته ویژه ای با مشارکت نماینده مجاز وزارت نفت ، سازمان بازرسی گرفته شد. سازمان کمیسیون اصول پارلمانی و دیوان کنترل. “شناسایی تخلفات و موارد مطرح شده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا