اقتصادی

بررسی دو فوریت لایحه ضد تورمی دولت

دو بررسی سریع لایحه ضد تورم دولت

دبیر مطبوعاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت: تصویب لایحه ضد تورمی از سوی دولت نقش اساسی در کاهش هزینه های تولید و کاهش تورم خواهد داشت.

به گزارش پرتال پارسی، امید کلیباف با اشاره به بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه 1401، افزود: بر اساس این لایحه ضد تورمی، عوارض گمرکی مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی از 4 درصد کاهش می یابد. . 1 درصد
سخنگوی وزارت امنیت ادامه داد: در صورت تصویب نهایی این لایحه، عوارض گمرکی 70 درصد واردات مستقیم با تولید کاهش می یابد.
کلیباف در تشریح جزئیات لایحه ضد تورمی دولت گفت: تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 بر حذف 4200 تومان ارز به عنوان مبنای محاسبه حقوق ورودی بابت مالیات های بین المللی تاکید شده است. رخدادهایی مانند افزایش قیمت جهانی کالاها و همچنین نوسانات قیمت ارز و مسائل داخلی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه در بورس و حذف سود گمرکی ماشین آلات و تجهیزات، اجرای این قانون است. بخشی از قانون بودجه باعث افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش تورم می شود. از این رو دولت لایحه کاهش عوارض گمرکی از 4 درصد به 1 درصد (برای کالاهای با حقوق ورودی 10 درصد) را با دو فوریت به شورای اسلامی پیشنهاد کرد.
صمت مشاور وزیر در امور رسانه با تاکید بر اهتمام مشترک دولت و مجلس در اجرای سیاست حمایت از محیط صنعتی و تجاری کشور گفت: این لایحه اجازه می دهد تا 28 هزار میلیارد تن از درآمد بودجه دولت کاهش یابد. با انتشار و فروش اوراق قرضه مالی. ، اما کاهش هزینه های تسویه تولید نقش عمده ای در کنترل تورم دارد.
وی با ذکر مثالی گفت: اگر کالایی هزار دلاری در سال 1400 وارد می شد، تولیدکننده برای ترخیص این کالا باید 420 هزار تومان با احتساب 10 درصد حقوق ورودی با نرخ 4200 تومان پرداخت می کرد. به قانون بودجه امسال این رقم 2 میلیون و 500 هزار تومان است. یعنی هزینه نظافت مواد اولیه واحدهای تولیدی حدود 6 برابر افزایش یافته است.
قالیباف در پایان با اشاره به مصوبه اردیبهشت ماه هیات وزیران در خصوص کاهش سود بازرگانی در سال جاری گفت: در صورت تصویب نهایی این لایحه، آن کالای هزار دلاری هنجار سود تجاری خواهد داشت. 1% و 1% عوارض گمرکی به نرخ سامانه مبادلات الکترونیکی ETS) با 500 هزار تومان رسمیت می یابد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا