اقتصادی

بررسی تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار خاموشی ها در کمیسیون انرژی

رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی با تاکید بر احتمال تکراری شدن برق در فصل زمستان خاطرنشان کرد: ایجاد ستاد هماهنگی بین وزارتخانه های متولی مدیریت مصرف برق و گاز در فصل زمستان ضروری است.

به گزارش پرتال پارسی، فریدون حسنوند با اشاره به جلسه امروز کمیسیون انرژی شورای اسلامی گفت: جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزرای صمت، نیرو و نفت برگزار شد. با توجه به احتمال قطعی برق در تابستان و زمستان، لازم است اقدامات لازم، برشمردن امکانات کل کشور و تمرکز بر این معضل انجام شود.

وی افزود: در این راستا لازم است ستاد هماهنگی بین وزارتخانه های متولی مدیریت مصرف برق و گاز در فصل زمستان تشکیل شود، لذا این موضوع در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت. انتظار می رود صداوسیما در زمستان پیش رو در زمینه آگاهی عمومی به ویژه در زمینه پس انداز همکاری لازم را داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اندیجون گفت: مهم ترین موضوع تامین سوخت 10600 مگاوات نیروگاه های جدید در حال ساخت است که توافقی بین وزارتخانه های صمت و نیرو صورت گرفته است. ظرفیت و منابع مالی صنایع کشور به گاز و برق کمک می کند، بنابراین این نیروگاه ها در ابتدا باید 10 هزار و 600 مگاوات برق تولید کنند و وزارت نفت موظف است امروز سوخت آنها را تامین کند.

وی افزود: وزیر صمت از قراردادها و نحوه اجرای آن گزارش داد که باید اصلاح شود، البته طرف سوم این قراردادها وزارت نفت است که باید در تحویل دیده شود. سوخت در این قراردادها در این جلسه مقرر شد وزارت نیرو برای تشویق سرمایه گذاران در حوزه تولید برق، مشوق ها و مزایایی را در نظر بگیرد.

وی افزود: وی همچنین از قوه قضائیه خواست با توجه به پلمب شدن برخی نیروگاه ها با انجام یکسری اقدامات فنی برای کاهش آلایندگی مساعدت لازم را داشته باشند. هرچند مقرر شد در جلسه سران قوا این موضوع مطرح شود، اما تلاش می کنیم این نیروگاه ها را پلمپ کنیم تا به اقتصاد کشور آسیبی وارد نشود و الزامات زیست محیطی رعایت شود.

حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه به منظور جلوگیری از حوادث تابستان امسال برگزار شد تا اهالی و مشترکان خانگی چراغ ها را خاموش نکنند. از سوی دیگر صنایع کوچک و بزرگی که در تابستان متحمل ضرر و زیان اقتصادی شده اند، دوباره آسیب نبینند، اما از دستگاه های امنیتی نیز در این جلسه دعوت شد تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از قاچاق در برخی منافذ موجود انجام دهند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا