استان ها

برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری پرتال پارسی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به برداشت ۵۰ درصد گندم کشت در استان گفت: میزان خسارت‌ها پس از رصد و پایش اراضی به بانک کشاورزی اعلام خواهد شد.

مجید نبی‌پور گفت: هنگام برداشت محصول گندم با جبهه بارندگی مواجه شدیم که با اطلاع‌رسانی هواشناسی، نشست‌های بحران با همکاری استانداری برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد محصول گندم از مزارع خوزستان برداشت، ۸۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری و در ۳۱ سیلو، ۱۲ کارخانه و ۷۱ مرکز خرید روباز نگهداری می‌شوند، افزود: ۵۸ هزار تن گندم در فضای باز نگهداری می‌شد که در صورت بارندگی دچار مشکل می‌شدند و خسارت زیادی می‌دیدند.

نبی پور ادامه داد: گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به انتقال بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف، اضافه کرد: فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضاهای استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

46

دکمه بازگشت به بالا