بخش خصوصی در ارائه نظرات خود به مسئولان تعارف را کنار گذارد

بخش خصوصی در ارائه نظرات خود به مسئولان تعارف را کنار گذارد

پرتال پارسی/ خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش خصوصی باید این تعارف را کنار بگذارد و در جایی که نظر کارشناسی دارد به مسئولان اعلام کند.

غلامحسین شافعی امروز 26 بهمن در مراسم افتتاحیه قرارگاه مشترک حمایت و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی در اتاق مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا با تجار و صنعتگران کشور دیدار کردند. . وی به نوبه خود در یکی از این جلسات که برای صنعتگران و کارآفرینان از اهمیت بالایی برخوردار بود، البته دو ایده کلیدی را ارائه کرد که پیش از این بارها بر آن تاکید شده، اما اجرایی نشده است.

وی افزود: موضوع اول بسیار مهم است، به عنوان یک امر پنهان در مدیریت اقتصاد کشور وجود دارد و بیشتر مشکلات ناشی از آن نبود استراتژی صنعتی در کشور است. مدیریت بارها در سخنرانی های قبلی بر این موضوع تاکید کرده است. دومین مشکلی که وی بر آن تاکید کرد، نبود حکمرانی یکپارچه و متمرکز در اقتصاد کشور بود. همه می دانیم که این مسائل بر سرنوشت اقتصادی کشور تأثیر می گذارد. همانطور که تا به حال دیدیم، تصمیمات و اختیارات تصمیم گیری در کشور تقسیم شده است، اما هیچ مسئولیتی وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن ایران گفت: بخش خصوصی باید صادقانه ترین همکاری را با مسئولان داشته باشد چرا که تمام تلاش مسئولان برای دستیابی به اهداف بنگاه های اقتصادی است، از این رو بخش خصوصی باید با مسئولان باشد. در بالاترین سطح در خط مقدم جنبش قرار دارد. اگر اتفاقی بیفتد، حداقل از یک آسیب جلوگیری می کند، یعنی جلوگیری از آزمون و خطا. اکنون امکان آزمون و خطا وجود ندارد. امروز قوای سه گانه به ویژه قوه قضائیه درگیر حل مشکلات اقتصادی کشور هستند و بخش خصوصی نیز آمادگی کامل برای همکاری با قوای سه گانه را دارد. امید است این حرکت منجر به عاقبت میمون شود و شاهد وضعیت متفاوتی در خراسان باشیم.

شافعی گفت: موضوع ارزیابی عملکرد ستاد مشترک برای حمایت و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی باید در اولویت قرار گیرد تا در صورت نیاز به اصلاحات در فرآیندهای مرتبط، این موضوع حل شود.

رضا جمشیدی دبیر قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی اقتصادی خراسان رضوی گفت: این قرارگاه دارای سه سطح مردمی، ستادی و عملیاتی است. در مقر شورای راهبردی قرار دارد. همچنین قرار است شورای مشورتی متشکل از نخبگان، معلمان دانشگاه و سایر مشاوران تشکیل شود. بسیاری از ستادها و کارگروه ها در این سطح ظاهر شدند.

وی افزود: در سطح عملیاتی هفت قرارگاه کشاورزی و امنیت غذایی، صنعت، معدن، تجارت، مسکن و زیربنایی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و زیارتی، اشتغال و تامین مالی و سرمایه گذاری و در نهایت جمعیت و سازمان های استانی ایجاد شد. . . وظایف ستاد مردمی تشکل های اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی مشهد، ایجاد و ساماندهی تشکل های مردمی، هماهنگی و هم افزایی بین سازمان های مردم نهاد است.

محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی خوشحال است که این ایده اجرایی شده است. خراسان رضوی دارای برخی عوامل بازدارنده است که باید از ریشه حذف شود. موضوع بعدی این است که دبیران کمپ ها باید از فعالان بخش خصوصی باشند و البته حدود اختیارات آنها مشخص شود.

علی آذری نماینده مردم کوچان و فاروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای سند قرارگاه مشترک حمایت و حمایت از فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی و مدارهای توسعه نیافته استان، حمایت مجمع نمایندگان خراسان رضوی از این اردو به امید رشد اقتصادی و افزایش مشارکت نیروی کار.

وی افزود: این سند منابع مالی جدید را در استان شناسایی و بر یافتن تخصص ها و فناوری های نوین متمرکز می شود.

آذری گفت: امروز به دنبال رشد اقتصادی هستیم. آنچه موجب رشد و توسعه اقتصادی می شود اتخاذ این اقدامات خواهد بود. اگر چه تحریم ها اقتصاد کشور و مردم را ویران کرده است، اما قطعا تصویر بزرگ تری را شاهد خواهیم بود. قرارگاه مشترک حمایت و حمایت از فعالیت اقتصادی خراسان رضوی سند بسته و دارای انعطاف نیست. راهبردهای این کمپ شامل نگهداری و نگهداری واحدهای تولیدی، راه اندازی تاسیسات بیکار و … می باشد. شناسایی تعدادی کارگروه عملیاتی در ستاد توصیه می شود.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز اقتصاد را یکی از مهمترین مسائل در اداره کشور و جامعه دانست و افزود: همه مسائل اعم از مسائل اجتماعی و… اقتصاد». ایجاد بستر مشترک برای حمایت و تداوم فعالیت های اقتصادی خراسان رضوی طرح خوبی است و ما از این طرح حمایت می کنیم و راه دیگری نداریم. بنابراین بخش خصوصی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این سایت در سایت قرار دارد و ما نیز از این قسمت حمایت می کنیم، کنترل کمپ در اختیار بخش خصوصی است. در واقع ابتدا بخش خصوصی و دولت باید کار را مدیریت کنند، اما اگر بخش خصوصی و دولتی با مشکل مواجه شوند، در صورت لزوم قوه قضاییه وارد عمل می شود. بخش خصوصی باید از حضور استاندار خراسان رضوی در اردو نهایت استفاده را ببرد. گاهی اوقات بهتر است برای رفع مشکل، موضوعات و موضوعات دیگری را به این کمپ اضافه کنید

در این جلسه با حکم یعقوبعلی نظری سه معاون استاندار به سمت فرماندهی سه پایگاه عملیاتی پایگاه های مورد نظر منصوب شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا