اقتصادی

با شرایط فعلی مردم می‌توانند خانه‌دار شوند؟

پرتال پارسی/خوزستان این کارشناس بازار مسکن گزارشی از آخرین وضعیت بازار مسکن در کشور ارائه کرد و در پاسخ به این سوال که آیا ساکنان توانایی خرید مسکن را دارند؟ جواب داد

فرشید پورخاجت در گفت وگو با خبرنگار پرتال پارسی، در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط اقتصادی کنونی کشور و با توجه به گرانی خانه، مردم می توانند صاحب خانه شوند؟ وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از 60 درصد هزینه مسکن از طریق وام بانکی تامین می شود مگر اینکه چنین اتفاقی در کشور رخ دهد.

وی متوسط ​​قیمت مسکن در شهری مانند تهران را بیش از متری 44 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: موسسات بانکی در شهری مانند تهران 400 میلیون تومان هستند و این نشان می دهد که وجود تسهیلات بانکی در آن نقش دارد. وام مسکن صادر می شود و این به مردم کمک نمی کند در خانه بمانند.

این کارشناس بازار مسکن: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، دسترسی مردم به مسکن و مالکیت مسکن و همچنین بازار مسکن به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل مواجه شده است و خرید مسکن برای ساکنان غیرممکن یا دشوار است.

پورخاجت گفت: خانه دار شدن در اقصی نقاط کشور بسیار سخت است و این مشکل ناشی از عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه مسکن در سال های اخیر است. یکی از دلایل مهم این مشکل اجرا نشدن طرح دولتی ساخت مسکن در کشور و هزینه بالای ساخت است.

وی با بیان اینکه در طرح افزایش تولید تنها حدود 320 هزار نفر توانستند اقساط اول یا دوم خود را به حساب دولت واریز کنند، ادامه داد: اگر مردم نمی توانستند برای خرید مسکن با تسهیلات در طرح افزایش تولید پرداخت کنند. شاید برای خرید خانه با شرایط سخت تری با مشکلات بسیار سخت تری مواجه شوند.

یکی از اعضای هیات مدیره مرکز ملی انبوه سازان کشور گفت: یک نکته این است که مردم در شرایط اقتصادی کنونی توان خرید مسکن را ندارند و در این حوزه با شرایط بسیار سخت و سختی مواجه هستند. .

پورخاجت گفت: وضعیت کشور از نظر خرید مسکن خوب نیست. همچنین وضعیت بخش خصوصی و فعال در این حوزه در حال حاضر به هیچ وجه مساعد نیست و همه این عوامل در کنار هزینه های بالای تولید و کم بودن تعداد تسهیلات اختصاص داده شده برای ساخت مسکن، از دیگر عواملی است که تاثیرگذار بوده است. ساخت و ساز مسکن تولید در کشور کاهش می یابد بنابراین وضعیت خرید مسکن سخت می شود.

وی ادامه داد: حجم تسهیلات اختصاص یافته برای ساخت و ساز مسکن با واقعیت بازار مسکن مطابقت ندارد و این بدان معناست که اگر فردی بخواهد برای خود خانه ای بسازد با مشکلات بسیار سخت و آزمون های سختی روبه رو می شود. .

یکی از اعضای هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان: آیا در شرایط فعلی مردم خانه می خرند و صاحب مسکن می شوند؟ پاسخ سوال روشن است و مردم می گویند شرایط خرید بسیار سخت است. خانه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا