اقتصادی

با درج قیمت تولیدکننده، قیمت‌ها کاهش می‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: درج قیمت تولیدکننده کالا به جای مصرف کننده، ناهماهنگی و هزینه های بالا در سیستم توزیع بر عهده مصرف کننده خواهد بود و کالا با قیمت به دست مصرف کننده می رسد. بالاتر از معیارها ، اما با اجرای طرح معرفی قیمت تولیدکننده کالاها که به صورت آزمایشی آغاز شد، انتظار کاهش قیمت را داریم.

به گزارش پرتال پارسی، سید رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه کمیسیون های مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دستور کار جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت، تنظیم بازار بود. وظیفه تنظیم بازار بین وزارتخانه ها تقسیم می شود، بنابراین تنظیم بازار مواد غذایی مانند مرغ و تخم مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و برخی از کالاها مانند فولاد و سیمان بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. وزارت صمت .

وی وضعیت بازار فولاد و سیمان را باثبات و باثبات توصیف کرد، به عنوان مثال در ماه های اخیر قیمت آرماتورها از بیش از 18 هزار به 14 هزار و قیمت هر بسته سیمان به 26 تن رسیده است. با توجه به شایعات قطعی گاز، به هزار روبل رسید و به 25 هزار روبل بازگشت. در بازار ورق فولادی نیز همین وضعیت مشاهده می شود.

تورم کاهش یافته است

این مقام مسئول همچنین وضعیت بازار کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای صنعتی را با کاهش قیمت و ثبات توصیف کرد و گفت: خبر خوب دیگر این است که در چهار ماه گذشته تورم تولیدکننده 26 درصد و تورم مصرف کننده 16 درصد کاهش یافت. البته تورم همچنان وجود دارد، اما از تورم بالا به سمت تورم پایین حرکت می کنیم.

وی از آغاز اقدامات بعدی در حوزه کالاهای واسطه ای و نهایی خبر داد و گفت: یکی از این اقدامات شفاف سازی در توزیع کالا است. به عنوان مثال در حال حاضر از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع 19 کالا به طور کامل باز بوده و کلیه فروش ها از تولید کننده تا فروشگاه ثبت شده است. به عنوان مثال، قیمت روغن موتور دیزل به دلیل شفافیت این فرآیند کاهش یافته است.

قیمت ها با درج قیمت تولید کننده کاهش می یابد

فاطمی امین در ادامه گفت: سیستم توزیع ناهماهنگی و هزینه های بالایی را به مصرف کننده تحمیل می کند و کالا با قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده به دست مصرف کننده می رسد. . به همین منظور طرح معرفی قیمت تولید کننده 15 محصول از هفته گذشته کلید خورد.

وی افزود: در همین مدت قیمت نوشیدنی های مشمول این طرح بین دو تا سه هزار تن کاهش یافت. این طرح برای دستمال کاغذی، پوشاک و قطعات خودرو اجرا می شود و انتظار داریم نه تنها قیمت ها افزایش پیدا نکند، بلکه قیمت ها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا