فرهنگ و هنر

بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان

پرتال پارسی/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال و از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۸ فروردین جاری ۴۶۶ هزار و ۹۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده‌اند.

عطا حسن‌پور امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر تعداد ۸۵ هزار و ۲۱۳ نفر از اماکن تاریخی و ۹۰۱ نفر از اماکن تفریحی استان بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: هم چنین از این تعداد ۳۹ هزار و ۸۲۴ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز استان و ۳۸ هزار و ۸۵۰ نفر از اماکن مذهبی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان خوب بوده و با وجود بارش‌های اخیر و بدی آب و هوا، ۲۲۷ هزار و ۹۱۵ نفر از جاذبه‌های طبیعی استان و ۳۸ هزار و ۸۵۰ نفر از موزه‌های لرستان بازدید کرده‌اند.

حسن‌پور بیشترین آمار بازدید از جاذبه‌های استان را قلعه فلک الافلاک در مرکز شهر خرم‌آباد شمرد و گفت: آبشار و روستای گردشگری بیشه و خانه‌های تاریخی و اماکن تاریخی استان در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارد.

انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا