سلامت و تندرستی

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم

پرتال پارسی/کرمان دکتر بهرام عین اللهی بعداز ظهر امروز ۲۶ مردادماه در جریان سفر به شرق استان کرمان از بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان پاستور در مسیر جاده ترانزیت قرار دارد که حجم زیادی از بیماران در شرق کشور را با بیش از ۸۰ درصد تخت پوشش می‌دهد.

به گزارش پرتال پارسی، وی بیان کرد: فعالیت این بیمارستان نسبت به جمعیت و خدمت‌رسانی به پنج شهرستان، دیگر کافی نیست و لازم است گسترش پیدا کند.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه گفت: بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی در حال ساخت است و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر استانی ریاست جمهوری به استان کرمان مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده و پیگیری خواهیم کرد تا هر چه زودتر این واحد درمانی به نتیجه برسد.

وی به فعالیت مرکز ناباروری خیرساز اشاره کرد و افزود: این واحد خیر ساز بسیار خوب ساخته شده و در حال فعالیت است و همچنین کلینیک تخصصی هم ساخت شده که جا دارد از همه پرسنل بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی تشکر کنیم.

عین اللهی گفت: پیشنهاد می‌شود طرح بهداشت خانواده در بم اجرایی شود و به ازای هر کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل و نظام ارجاع فعال شود و اگر فردی از خانوار بستری شود، تا ۹۵ درصد دولت هزینه را متقبل می شود.

وزیر بهداشت درباره فعال شدن اورژانس هوایی در شرق استان کرمان گفت: راه اندازی اورژانس هوایی بستگی به قرارداد و همکاری با ارگان‌های نظامی دارد که باید بررسی شود.

به گزارش پرتال پارسی، وزیر بهداشت همچنین بعد از ظهر امروز از بیمارستان پاستور بم و مجموعه های خیرساز این شهرستان بازدید کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بخش بهداشت و درمان شهرستان بم افزود: در دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیر، افتتاح سالن ورزشی بیمارستان پاستور، افتتاح ساختمان دانشکده بهداشت و مرکز جامع سلامت شهری قاسم زاده و باغستان خواهیم بود.
عین اللهی بیان کرد: دومین دستگاه MRI در بم راه‌اندازی شده که می‌تواند نیاز مردم را به خوبی تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در بیمارستان پاستور ساختمان الحاقی بخش سی سی یو، ساختمان آموزشی پاستور و دو خوابگاه دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شده اما با توجه به حجم دانشجویان نیاز مبرم به احداث خوابگاه وجود دارد که کمک می‌کنیم خوابگاه‌های دیگر راه‌اندازی شود.
وی افزود: مسکن متخصصین در بیمارستان‌های فهرج، نرماشیر و ریگان و دومین دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پاستور نیز راه اندازی شده است.
وزیر بهداشت به بیمارستان جوادالائمه شهرستان نرماشیر اشاره کرد و افزود: بخش جراحی در بیمارستان جوادالائمه نرماشیر راه‌اندازی شد است.
انتهای پیام

انتهای پیام

کارگروه خبری علمی پزشکی

هدفم این است که از طریق مطالب علمی و پزشکی، شما را در مسیر بهبود و حفظ سلامتی همراهی کنم و بهترین توصیه‌ها و راهکارها را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا