فرهنگ و هنر

بازار وکیل در آتش‌سوزی آسیب جدی ندید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه فارس بر اساس گزارش میدانی کارشناس میراث فرهنگی پس از آتش سوزی در بازار وکیل شیراز گفت: بازار تاریخی وکیل آسیبی ندیده و تنها بخشی از آن آسیب دیده است. سیاه و بسته شده با دوده ای که می توان آن را تمیز کرد.»

عصر روز یکشنبه 17 آبان، به گفته رئیس آتش نشانی شیراز، یکی از حجره های بازار وکیل جنوبی در آتش سوخت. این آتش سوزی بر اثر جوشکاری و مواد اشتعال زا در نزدیکی یک پارچه فروشی رخ داد که شب گذشته اطفا شد.

سید مؤید محسن نژاد – مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه فارس – پس از بررسی میدانی و گزارش کارشناس میراث فرهنگی از خسارت های ناشی از آتش سوزی در بازار وکیل به پرتال پارسی گفت: افتتاح یک مغازه. مغازه پارچه فروشی بازار وکیل در آتش سوزی شب گذشته به دلیل بی توجهی صاحبخانه در حین جوشکاری آتش گرفت و با حضور آتش نشانان خاموش شد. اگرچه خسارت مالی به اموال پارچه فروشی وارد شد اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدومی نداشت.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات میدانی و مشاهدات کارشناس میراث فرهنگی، آسیبی به بافت تاریخی بازار وکیل شیراز وارد نشده است، افزود: تنها در خط اصلی بازار وکیل جنوبی حدود 20. «اراکچین» (روکش های گرد که اغلب برای پوشش استفاده می شود، پوشش های گنبدی شکل سیاه شده و با دوده پوشانده می شود که با تمیز کردن پاک می شود، در غیر این صورت آسیبی نمی بیند.

محسن نژاد همچنین گفت: آتش سوزی در داخل مغازه بوده، بنابراین بافت اصلی بازار تاریخی آسیب ندیده است.

بازار وکیل آسیب جدی ندیده است

شب گذشته یکی از حجره های بازار وکیل جنوبی آتش گرفت

منبع تصویر: اینترنت

قدمت بازار وکیل شیراز به دوره زندیه می رسد و یکی از جاذبه های گردشگری شیراز است که در تیرماه 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا