بین الملل

ایران جغرافیای انقلاب اسلامی را ترسیم کرده است/ ظرفیت ملت‌های عربی در خدمت بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری بین المللی آنا ، “محمد صادق الهاشیمی” در گزارش خود به نقش جمهوری اسلامی ایران در حوادث جاری ، آینده و تأثیر انقلاب اسلامی در جهان پرداخت. وی در قسمت اول گزارش خود از فعالیت های ایران در 40 سال اول انقلاب نوشت: “انقلاب مردم ایران دوره انتقال را با موفقیت پشت سر گذاشت و به یک دولت مستقل با ساختاری واحد تبدیل شد. تصویری روشن از سازمان های دولتی. همزمان ایران امنیت و هماهنگی ساختارهای اساسی اقتصادی ، اداری و امنیتی را در دستور کار قرار داده است.

چهار شنبه

بر اساس این گزارش ، از ابتدای انقلاب ایران ، توسعه علمی ، فنی و فناوری با افزایش توان دفاعی ، گسترش فرهنگ مقاومت و توسعه کشور در همه زمینه ها همراه بوده است. . در همان زمان ، ایران توانست جمهوری اسلامی را به عنوان دکترین ، روش و تفکر تبلیغاتی تعریف کند.

رئیس مرکز تحقیقات عراق می نویسد که در 40 سال اول انقلاب اسلامی ، ایران از ثبات اقتصادی ، تجارت آزاد با همسایگان و سایر کشورها برخوردار بود ، با افزایش منابع استقلال داخلی را کسب کرد و به رانت و سیاست خارجی اعتماد نکرد. ارزشهای اسلامی ، انقلابی و اسلامی علمی و اخلاقی است و به تلقین آن در آگاهی و اعتقادات مسلمان ایرانی و وجدان ملت و سایر نسلهای انقلاب کمک می کند.


بیشتر بخوانید:

دهه فجر یادآور بزرگترین واقعه تاریخی قرن بیستم برای مردم ایران است


این کارشناس عراقی در گزارش خود گفت: تقویت وحدت اجتماعی ملت ایران و بالا بردن جایگاه سیاسی و فرهنگی ثمرات انقلاب اسلامی. دولت و سمینارها ایجاد شد.

هاشمی گفت: “علاوه بر این ، جمهوری اسلامی ایران با چالش های مختلف داخلی و خارجی روبرو شده و بسیاری از موانع داخلی سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی را پشت سر گذاشته است.” فرهنگ شهری و اجتماعی احیا شده است ، خدمات و امنیت غذایی ارتقا یافته و بهداشت ، آموزش ، کشاورزی و سایر عناصر اساسی برای ساخت و توسعه ایران طی 40 سال اول فراهم شده است.

نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده است که “سیاست اسلامی” می تواند استقلال و ثبات کشورها را حفظ کند و با واقعیت های دوره جدید و جهان متمدن سازگار است.

در این بیانیه آمده است که ایران به یکی از قدرتهای خلیج فارس (فارس) در منطقه تبدیل شده است ، آمریکایی ها می خواهند حیاطی برای خود و متحدانشان باشند ، اما نیروهای انقلابی از نظر اقتصادی ، تاکتیکی و ایمنی متعادل هستند. عدم توازن نیروها به نفع مقاومت بر فضای داخلی ایران تأثیر مثبت داشته است. نقش یمن ، عراق و سوریه در نقشه ژئوپلیتیکی منطقه اکنون بسیار مهم است و در آینده حساس تر خواهد شد. علاوه بر این ، ایران توانست “خاورمیانه بزرگ” و “توافق قرن” را به زور شکست دهد.

وی درباره اقدامات خارجی ایران در 40 سال اول انقلاب نوشت: “پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، حمایت از مسلمانان و حمایت از آرمان فلسطین به یکی از اهداف جمهوری اسلامی تبدیل شد. “در این راستا ، ایران ابتدا سعی در ایجاد مسئله فلسطین ، و سپس توضیح و حمایت از آن در صحنه بین الملل داشت. تلاش برای مقابله با استکبار جهانی ، به ویژه در میان متحدان آمریکایی در منطقه ، بخشی از هویت ملی مردم ایران شده است.

شهادت حاجاسم سلیمانی بدون شک منجر به رفع استکبار جهانی خواهد شد

محمد سده الهاشمی می نویسد: جمهوری اسلامی با فراخوانی و بسیج ملتهای اسلامی به عنوان بخشی از بیداری اسلامی ، در تلاش بوده است که ملت و منافع آن را حفظ کند و از توانایی بالقوه آنها استفاده کند. ایران با داشتن نقشه راه سیاسی و انقلابی توانست جغرافیای وسیع تری از انقلاب اسلامی را نسبت به مردم و جغرافیای طبیعی خود ایجاد کند.

وی گفت: “منطقه در برابر پروژه آمریکایی-صهیونیستی در حال گسترش است و قلب منطقه در ایران قوت می گیرد.” محور تهران-عراق-دمشق-بیروت در اعماق دریای مدیترانه و شبه جزیره عربستان از جمله یمن و بحرین در حال توسعه است. از طرف دیگر ، نقش اقتصادی و بین المللی چین و روسیه در منطقه به عنوان اهرم فشار بر ایالات متحده در حال رشد است.

این کارشناس عراقی گفت: “ایران با شجاعت از مسلمانان لبنان ، فلسطین ، عراق و سوریه دفاع کرده و از حملات جدایی طلبان غربی که می خواستند جنگ معتبری را در منطقه به راه اندازند جلوگیری کرد.” محور مقاومت اکنون به قطب امیدوار کننده منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا