بین الملل

ایران:حقوق بشر آمریکایی طنز تلخ تاریخ است

محمد زارعیان روز چهارشنبه در جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، حقوق بشر را میراث مشترک بشریت خواند که با همکاری ارزشمند همه تمدن ها و فرهنگ ها آغاز شد.

وی افزود: تعهد جمهوری اسلامی ایران در ترویج و حمایت از حقوق بشر ریشه عمیق در تمدن غنی و آموزه های دینی آن دارد. ایرانی ها فارغ از رنگ ، نژاد ، زبان یا سایر خصوصیات از حقوق برابر برخوردارند.

وی گفت: “علی رغم بیش از 40 سال فشار بیرونی ناعادلانه و غیرقانونی ، دولت من نه تنها در بهبود وضعیت حقوق بشر پیشرفت چشمگیری داشته است ، بلکه قانون اساسی ما را ملزم کرده است تا از منابع خود به نفع خود استفاده کنیم.” اطمینان از حمایت قانونی از همه ، اطمینان از وضعیت زنان و کودکان ؛ آزادی بیان ، آزادی مذهب برای اقلیت های دینی و آزادی اجتماعات و اجتماعات مسالمت آمیز را تضمین کنید.

زارعیان گفت: “همه در ایران از حقوق اجتماعی ، سیاسی ، مدنی و اقتصادی برابر برخوردارند.”

وی خواسته های ایالات متحده برای ادامه یا حتی تقویت سیاست تحریم های غیرقانونی خود را غیرانسانی و خلاف قوانین بین المللی خواند و گفت: این زندگی بسیاری از مردم جهان را که با ویروس کرونا می جنگند تهدید می کند.

سخنگوی کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت تحریم های سخت علیه کالاها و خدمات بشردوستانه مغایر خواسته های آمریکا است.

زارعیان گفت: “م institutionsسسات مالی از انتقام جویی از ایالات متحده می ترسند ، بنابراین کانال های مالی ایجاد شده برای تسهیل تجارت بشردوستانه نتایج واقعی نداشته اند.”

وی افزود اقدامات یک جانبه اجباری مانع تلاش ایران برای واردات دارو و سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با بیماری همه گیر شده و حق ایرانیان را از سلامتی و زندگی محروم کرده است.

این دیپلمات گفت: “تحریم های غیرقانونی ضربه سختی به حقوق اساسی شهروندان ما وارد کرده است و اکنون کنایه تلخ این است که ایالات متحده و پیروان نابینای آن ، که از اقدامات یک جانبه اجباری حمایت می کنند ، می توانند آن را احساس کنند.” بگذارید حقوق بشر به جای ما صحبت کند.

زارعیان گفت: “تعجب آور نیست که ترور عمدی ایالات متحده علیه ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی ، حافظ صلح و قهرمان مبارزه با تروریسم ، نقض حقوق بشر است.”

وی گفت: “کسانی که به دلیل وضعیت حقوق بشر در منطقه ما اشک تمساح را می ریزند کسانی هستند که با فروش سلاح های خود کل منطقه را به بیابان تبدیل کرده اند.”

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل همچنین به بحران طولانی مدت فلسطین پرداخت و گفت: “ملت فلسطین مدتهاست که باید از تحقق حقوق اولیه انسانی خود خداحافظی کنند”. سرکوب سیستماتیک رژیم اشغالگر ، با بی توجهی آشکار به قوانین بین المللی و نقض حقوق آنها ، حتی در طی همه گیری کنونی کاهش نیافته و به شدت حق بهداشت و زندگی آنها را نقض کرده است.

زارعیان در پاسخ به این سال که چرا ایران همیشه مورد دروغ و تبلیغات فریبنده بوده است ، گفت: “پاسخ مقاومت و طرد ملت ایران است که به توهمات و تهدیدهای شورشیان عادت ندارند.”

وی گفت: درست است كه سیاست زانو زده آمریكا حق نفس كشیدن را از بسیاری از افراد سلب كرده است ، اما تاریخ نشان داده است كه مردم كشور ما تحت هیچ فشار و فشار نیستند.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تأکید بر تمایل ایران برای همکاری متعادل و غیر سیاسی در سازوکارهای سازمان ملل گفت: مکانیسم هایی مانند بررسی های دوره ای باید تنها سازوکار حل و فصل وضعیت حقوق بشر باشد. با کشورهای عضو باید به طور مساوی و فردی رفتار شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا