اونس طلا در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی

اونس طلا در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی

طلا در معاملات جهانی در روز جمعه اندکی سقوط کرد ، اما برای سومین هفته متوالی در حال افزایش بود.

به گزارش پرتال پارسی ، هر اونس طلا برای تحویل سریع با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱78۸۳.۶۳ دلار رسید. هر اونس طلا با رشد 0.1 درصدی به 1784.20 دلار در هر اونس رسید. سهام شب گذشته 0.6 درصد کاهش یافت و به 1،782 دلار رسید.

شاخص دلار از سبد رقبا 0.1 درصد افت کرد و باعث شد طلا برای خریداران خارج از ایالات متحده ارزان شود. بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده با خبرهایی مبنی بر پیشنهاد بایدن برای افزایش مالیات بر درآمد بیشتر برای تأمین بودجه 1 تریلیون دلار برنامه برای کودکان ، کاهش یافته است.

از ابتدای سال ، طلا شش درصد کاهش یافته است ، به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه ، که هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می دهد. با این حال ، استراتژیست ارشد بازار RGO Futures ، باب هابرکورن پیش بینی کرد که روند نزولی طلا می تواند توسط تقاضای فزاینده بانک مرکزی و تقاضای طلای فیزیکی از چین و هند محدود شود.

طبق آمار گمرک سوئیس ، در ماه مارس این کشور بیشترین صادرات ماهانه طلا را در 10 ماه گذشته به ثبت رسانده است ، در حالی که صادرات به هند به بالاترین سطح از سال 2013 رسیده است. بالا آمدن تاج ها در آسیا این دیدگاه را پنهان کرده است.

به گزارش رویترز ، آخرین آمار اقتصادی نشان می دهد که تعداد آمریکایی های متقاضی بیمه بیکاری در هفته گذشته به کمترین میزان در 13 ماه گذشته رسیده است. اخبار در حال بهبود چشم انداز اقتصادی باعث کاهش جذابیت طلا به عنوان یک پناهگاه امن شده است.

برای تحویل سریعتر سایر فلزات گرانبها ، اونس نخل با افزایش 0.1 درصدی به 2840 دلار در هر اونس رسید. هر اونس تحویل فوری با افت 0.3 درصدی به 26.10 دلار رسید. پلاتین برای تحویل سریع بدون تغییر در قیمت 1،203،10 دلار باقی مانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا