انواع ورق استیل 304

شاید نام ورق فولادی 304 را شنیده باشید! فولاد 304 نوعی فولاد ضد زنگ است که به فولاد ضد زنگ غیر آستنیتی معروف است. این نوع فلز خواص بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. میزان کروم و آلیاژ نیکل در این فولاد باعث برتری آن نسبت به سایر انواع فولاد می شود. اطلاعات درخواستی پروفیل استیل شامل انواع کاغذها مانند قیمت و مشخصات ورق استیل، قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگ، مشخصات و قیمت ورق گالوانیزه و … را در ماه آهن ببینید.

انواع ورق فولادی 304 چیست؟

استیل

این نوع میز در دسته بندی های مختلف موجود است. از نظر وزن به دو دسته تقسیم می شود:

برگه سیمبی براق 304

این نوع ورق یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی 304 است و ظاهری روشن و شفاف با استفاده از فرآیند پرداخت به دست می آید. از آنجایی که ورق فولادی صیقلی ظاهر خوبی دارد، معمولاً در مواردی که ظاهر مهم است از آن استفاده می شود. این نوع لایه قیمت نسبتا بالایی دارد.

ورق استیل مات 304

همانطور که از نام این نوع ورق پیداست، ورق استیل مات ظاهر شفافی ندارد. اما در عوض دارای خواصی مانند استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. به طور کلی این نوع ورق برای کاربردهایی که ظاهر کار مهم نیست توصیه می شود. البته در نظر داشته باشید که ورق استیل 304 کسل کننده هزینه کمتری دارد.

ورق استنلس استیل 304

فولاد صاف 304 نوعی ورق با شیارهای روی سطح است و به همین دلیل کثیفی و روغن به راحتی قابل مشاهده نیست. فولاد ضد زنگ 304 برای ساعت و جواهرات استفاده می شود.

دارای ورق فولادی 304

زمانی که خواص ورق استیل 304 را بدانید می توانید تمام ویژگی های این نوع ورق را بدانید و انتخاب بهتری داشته باشید. ورق فولادی 304 دارای خواص جوشکاری عالی و همچنین انعطاف پذیری بالایی است. این فولاد حاوی 8 تا 10.5 درصد نیکل و 18 تا 20 درصد کروم است. در ترکیب شیمیایی ورق فولادی 304 علاوه بر کروم و نیکل، آلیاژهایی مانند کربن، سیلیکون و منگنز نیز وجود دارد.

مواد مغناطیسی

به طور کلی برای فولادها دو دسته وجود دارد، فولاد و فولاد ضد زنگ، به طور کلی فولاد ضد زنگ در دسته فولاد ضد زنگ 304 قرار می گیرد و جذب آهنربا نمی شود. در واقع سری 400 این فولاد از نوع مغناطیسی است و سری 200 و 300 را فولاد غیر مغناطیسی می نامند.

مقاومت در برابر خوردگی

ورق فولادی 304 را می توان در محیط های خورنده استفاده کرد. این نوع ورق در صنایع غذایی و خط تولید انتقال مواد غذایی کاربرد دارد.

مقاومت در برابر حرارت

ورق فولادی 304 مقاومت حرارتی بالایی دارد. البته این نوع فویل در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد قابل استفاده نیست. ورق فولادی 304 را می توان در کاربردهایی مانند ساخت و ساز استفاده کرد.

حرارت درمانی

گریدهای 304 معمولاً با حرارت سخت نمی شوند. این فولاد در بازه دمایی 1010 تا 1120 قابل گرم شدن است البته باید بلافاصله بعد از آن خنک شود.

قابلیت جوشکاری

این نوع فولاد قابلیت جوشکاری دارد. برای انجام بهتر عملیات جوشکاری روی این نوع فولاد؛ لازم است که روی ورق آنیل شود. البته معمولا عملیات جوشکاری روی مقاطع فولادی 304 که ضخامت بیشتری دارند انجام می شود. در بسیاری از مواردی که نیاز به جوش عمیق است، می توان از فولاد 321 به جای فولاد 304 استفاده کرد.
برای سفارش انواع ورش استیل به فروشگاه ورق استیل طرح دار بازرگانی استیل خانی مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا