اقتصادی

امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و فنلاند

در دیدار وزیر اقتصاد و وزیر امور خارجه فنلاند، توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور امضا شد.

به گزارش پرتال پارسی، سیداحسان هندوزی در نشستی که در وزارت اقتصاد با رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد، گفت: معتقدیم روابط اقتصادی ایران و اروپا نباید به سه مورد محدود شود. قدرت‌های اروپایی و اعتماد و تمایل.» اهمیت ما این است که با همه فرصت های اقتصادی اروپا، به ویژه با فنلاند، وارد همکاری های اقتصادی گسترده تر شویم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و فنلاند در ماه های اخیر مطلوب نبوده است، ابراز امیدواری کرد: امضای توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور نه تنها خوب باشد. گامی در جهت بازگشت به سطوح قبلی ایران و فنلاند و همچنین عبور از مرزهای بالای همکاری است.
وی گفت: کشورهای اسکاندیناوی همیشه حامی صلح و مسائل بشردوستانه بوده اند.
بر اساس این گزارش، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز با اشاره به نتایج سفر یک هیات به ایران در سال های اخیر، گفت: این نشان از علاقه و اراده مسئولان و فعالان اقتصادی فنلاند است. توسعه همکاری ها با ایران
وی با اشاره به تشکیل «گروه سبز وزرای اقتصاد» به منظور افزایش همکاری ها و فعالیت های اقتصادی در حوزه اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست، از وزیر اقتصاد کشورمان برای شرکت در این مجمع دعوت کرد.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 موافقتنامه با سایر کشورها برای اجتناب از مالیات مضاعف منعقد کرده است و چندین موافقتنامه نیز در مراحل مختلف قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی از جمله تبادل اسناد آماده امضای رسمی است. مذاکرات و تحقیقات البته در آینده نزدیک به شبکه قراردادهای کشورمان متصل خواهند شد تا ذینفعان آن بتوانند از مزایا و مزایا بهره مند شوند.
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است و از شاخص های اقتصادی و آماری مطلوبی در منطقه برخوردار است و مشارکت در پروژه های مختلف، انعقاد توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف که یکی از موارد زیر است. قراردادهای اصلی و سه جانبه اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد. پرونده ها و دارایی ها قرار دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا