اقتصادی

امضاء تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی و سه مرکز دانشگاهی دولتی استان

پرتال پارسی/ شن و ماسه تعامل جدید دانشگاه ها در جلسه اتاق بازرگانی شن که با حضور روسای دانشگاه های علمی کاربردی و فارابی و استان فنی حرفه ای و دکتر بابی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار برگزار شد. . و فعالان اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان و دانشگاه های فارابی و فنی حرفه ای و دکتر بابئی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار در جلسه اتاق بازرگانی شن و ماسه در سالن همایش امام حضور یافتند. حسن (ع) معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری روز سه شنبه به بررسی تعامل جدید دانشگاه ها و فعالان اقتصادی در خرداد ماه پرداخت.

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی شن و ماسه گفت: با وجود پیشرفت های فراوان در ارتباط صنعت و دانشگاه، برنامه ریزی های زیادی برای بهره برداری کامل از اتاق بازرگانی استان و دانشگاه ها و اقداماتی برای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه مورد نیاز است. دانشگاه.” مخصوص دانشگاه های صنعتی کشور.

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید این رشته را بشناسند و بدانند که استان از تکنسین و نیروی انسانی شایسته برای ایجاد مشاغل مولد برخوردار نیست.

وی افزود: اجرای پروژه های دانشگاهی در فضای صنعتی می تواند رزومه خوبی برای دانشجو باشد و در موارد خاص می تواند ضامن تخصص فارغ التحصیلان در حین تحصیل در فضای کاری واقعی و حرفه ای باشد.

وی گفت: جوانان تحصیلکرده نیز باید در گروه های بین المللی در زمینه تخصصی شرکت کنند و از اساتید در کنار دانشگاه خود برای ارتقای دانش خود استفاده کنند و پس از فارغ التحصیلی به طور کامل وارد بازار کار شوند و موفق باشند. دانش روز در هر زمینه اقتصادی

آقای اللهیاری نایب رئیس اتاق بازرگانی کوم گفت: امروز بازار تشنه نیروهای متخصص و واجد شرایط است و از سوی دیگر کمبود نیروی متخصص و واجد شرایط در حوزه های مربوطه احساس می شود. زمینه تحقیقات. ” ما اطلاعات مربوطه را ارائه کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل دانشگاه با بخش خصوصی، ادامه داد: در این راستا چندین ارتباط مهم با برخی از دانشگاه های استان برقرار شد که علیرغم مکاتبات مکرر، جواب نداد.

علی خاکی، رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی کوم گفت: صنایع و شرکت های کشور به نیروهای واجد شرایط و متخصص نیاز دارند. فرد دیگری تحصیلات لازم را ندارد.

وی ادامه داد: با تغییر رویکرد تصمیم‌گیری، امیدواریم تعامل دانشگاه با بخش صنعت راه موثرتری پیدا کند.

وی افزود: شرایط کنونی کشور نشان می دهد که آنها به ایده ها احترام می گذارند و یکی از موضوعات اخیر در کشور این است که اساتید برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و شتاب دهنده ها ارزش قائل هستند.

آقاجانی نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گفت: وظیفه کارآفرینان با سابقه و نخبه دانشگاهی ورود به صنعت با همراهی فارغ التحصیلان است.

در پایان این نشست سه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی شن و دانشگاه فارابی، دانشگاه علمی کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای استان به امضا رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا