الاخبار: آمریکایی‌ها دنبال انتقال پایگاه عین الاسد به اردن و الحریر به کویت هستند

الاخبار: آمریکایی‌ها دنبال انتقال پایگاه عین الاسد به اردن و الحریر به کویت هستند

بر اساس گزارش رسانه ها ، آمریکایی ها می خواهند پایگاه عین اسد را به اردن و پایگاه الحریر را به کویت منتقل کنند.

به نوشته روزنامه لبنانی الاحبار ، بر هیچ کس پوشیده نیست که حملات به منافع آنها در عراق با وجود این واقعیت که آمریکایی ها می خواهند همچنان در کشوری که خودشان می دانند ادامه دهند ، آمریکایی ها را مجبور به سیاست “بودن” کردند. حوزه نفوذ راهی با وقار با حداقل فداکاری انسانی و دستاوردهای سیاسی. به خصوص که آنها می دانند هیچ راهی برای مقابله با این حملات که در ماه های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد کرده اند وجود ندارد.

در واقع ، آمریکایی ها معتقد بودند که واشنگتن چاره ای جز دستیابی به توافق خروج مورد توافق با عراقی ها برای حفظ اعتبار خود ندارد.

به گفته دولت مصطفی ، نخست وزیر عراق ، منابع هیئت عراقی به رهبری قاسم العرجی ، مشاور امنیت ملی عراق که با آمریکایی ها در حال مذاکره است ، می گویند که گروه های مخالف و گروه های سیاسی در عراق همچنان در مورد اهداف آمریکا تردید دارند. الکاظمی گفت که با آمریکایی ها در واشنگتن توافق کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از عراق کامل خواهد شد.

یک منبع نزدیک به العرجی به الاحبار گفت که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق ، تنها مربیان و مشاوران درخواست شده توسط عراق در این کشور باقی خواهند ماند.

وی گفت که خروج نیروهای آمریکایی مطابق با قرارداد 2008 بود که شامل اولین خروج در سال 2011 از جمله خروج کامل 2500 سرباز از عراق و همچنین نیروهای مستقر در فرودگاه بغداد و برچیدن عین بود. پایگاه های اسد در غرب عراق الحریر در اربیل خواهد بود.

بر اساس گزارش ها ، آمریکایی ها می خواهند پایگاه عین اسد به اردن منتقل شود ، زیرا معتقدند این امر شرایط بهتری را نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی برای این پایگاه به ویژه در زمینه دفاع موشکی برای این پایگاه ایجاد می کند. . پایگاه الحریر نیز به کویت منتقل می شود.

الاحبار می نویسد که واشنگتن تلاش می کند توافق اخیر را دستاوردی نشان دهد که نیروهای نظامی را به مشاوره و آموزش تبدیل کرده است ، به این معنی که ایالات متحده در ساختن آینده عراق ، چه در افغانستان و چه حتی در خود عراق ، مشارکت دارد. در سال 2011 سوریه نیز شکست خورد.

بهترین گواه بر قصد واشنگتن برای ادامه مداخله در عراق ، اظهارات متیو تولر ، سفیر آمریکا در بغداد است که علیه جنگ عراق سخنرانی کرد.

وی به رسانه های عراقی گفت: “گروه های مسلحی که به منافع واشنگتن در عراق حمله می کنند ، پشت ترور فعالان و رهبران اعتراضی عراق هستند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا