اقتصادی

اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به شرایط قبل کرونا

رشد اصلاح شده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه سوم 33.1٪ بوده است.

به گفته فاکس بیزینس ، وزارت بازرگانی ایالات متحده آخرین آمار رشد را برای سه ماهه سوم سال جاری منتشر کرده است که براساس آن رشد اقتصادی کشور 33.1 درصد مثبت بوده است که 63.8 درصد بیشتر از سه رشد است. نرخ رشد 2.1 درصد بیشتر از ماه قبل بود. سطح تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده 3.5٪ از سطح قبل از بحران است.

این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در تاریخ ایالات متحده است ، ممکن است بهترین شاخص فصلی در سال جاری باشد. از طرف دیگر ، با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل فعالیت خود را از سر گرفته اند ، اقتصاددانان انتظار رشد اقتصادی بالا در سه ماهه چهارم را دارند. پیش از این ، دفتر بودجه کنگره رشد 21.5 درصدی در سه ماهه سوم و 10.4 درصدی در سه ماهه آخر پیش بینی کرده بود.

لیدیا بوسور ، تحلیلگر اقتصادی در انستیتوی اقتصاد آکسفورد ، گفت که با ادامه اپیدمی Quoid-19 ، اقتصاد در ایالات متحده در سطح بالایی از ریسک گریزی باقی مانده است. من به یاد ندارم که قبلاً چنین شرایطی را تجربه کرده باشم و می تواند مدتها طول بکشد.

امروز ایالات متحده مرکز برجسته ترین تاج گذاری در جهان است و بیش از 215000 نفر بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب جان خود را از دست داده اند. این کشور ممکن است در پاییز با قله دوم روبرو شود.

از سال 1947 تا 2020 ، متوسط ​​رشد اقتصادی سه ماهه در ایالات متحده 3.16 درصد بوده است که بیشترین رشد ثبت شده 33.1 درصد در سه ماهه سوم سال 2020 و کمترین رشد در سه ماهه دوم سال 2020 بوده است. 31.4 درصد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا