اقتصادی

اقتصاد آلمان صعود کرد – پرتال پارسی

آمارهای رسمی نشان می دهد که اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال 0.1 درصد در مقایسه با برآوردهای اولیه از نرخ رشد اقتصادی ثابت رشد داشته است.

به گزارش پرتال پارسی از ترکیه، گئورگ تیل، رئیس اداره آمار فدرال (دستاتیس) در بیانیه ای مکتوب گفت: با وجود شرایط سخت اقتصاد جهانی، اقتصاد آلمان جایگاه خود را در دو سه ماهه اول سال 2022 حفظ کرده است. . .

اقتصاد عمدتاً توسط مخارج مصرف نهایی خانوارها و دولت حمایت می شود.

Destatis می‌گوید که با وجود افزایش قیمت‌ها و بحران انرژی، مصرف‌کنندگان پس از لغو محدودیت‌های کووید-19، از فرصت سفر و بیرون رفتن بیشتر استفاده کرده‌اند.

هزینه مصرف نهایی خانوارها به طور کلی 0.8 درصد نسبت به سه ماهه اول افزایش یافته است، در حالی که هزینه های مصرف نهایی دولت 2.3 درصد افزایش یافته است.

تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در ماشین آلات و تجهیزات نیز پس از تعدیل قیمت در سه ماهه گذشته افزایش یافت (مثبت 1.1٪)، در حالی که تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در ساخت و ساز پس از یک زمستان غیرمعمول خوب و معتدل به میزان قابل توجهی (منفی 3.4٪) کاهش یافت. .

بانک مرکزی آلمان پیشتر گزارش داده بود که احتمال رکود در اقتصاد آلمان در حال افزایش است و تورم ممکن است در پاییز به 10 درصد برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا