افزایش کودکان قربانی شربت‌های دارویی سمی در اندونزی

شربت |کودک

وزارت بهداشت اندونزی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تعداد کودکانی که بر اثر ضایعه حاد کلیه بر اثر نوشیدن شربت های دارویی در این کشور جان خود را از دست داده اند به 195 نفر رسیده است.

به گزارش پرتال پارسی، 324 مورد آسیب کلیه در اندونزی گزارش شده است که 27 کودک در بیمارستان بستری هستند.

از ماه اوت، اندونزی شاهد افزایش موارد آسیب حاد کلیوی در کودکان بوده است، که مقامات بهداشتی این کشور را بر آن داشته است تا به طور موقت تجویز هرگونه دارو یا شربت مایع را تا پایان تحقیقات و تحقیقات متوقف کنند.

به گفته وزارت بهداشت اندونزی، اکثر این بیماران زیر 5 سال سن دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آزمایش ها نشان داد این شربت های دارویی که عمدتاً برای کودکان تجویز می شود حاوی دو ماده شیمیایی «اتیلن گلیکول» و «دی اتیلن گلیکول» است. دو ماده شیمیایی که مصارف صنعتی دارد و به عنوان ضد یخ نیز استفاده می شود.

مقامات بهداشتی اندونزی تاکنون 246 ویال ضد سم را برای بیماران وارد کرده اند که بیشتر آنها توسط سنگاپور و استرالیا تهیه شده است. در ماه اکتبر، سازمان غذا و داروی اندونزی دستور حذف پنج شربت دارویی حاوی مواد مضر را صادر کرد.

این سازمان با اعلام اسامی 156 شربت دارویی قابل مصرف، از والدین و متخصصان پزشکی خواست از شربت های دارویی خارج از این فهرست استفاده نکنند.

پلیس اندونزی تحقیقاتی را در این زمینه علیه سه شرکت دارویی محلی آغاز کرده است. مجوز دو شرکت از این سه شرکت دارویی که هم اکنون در دست بررسی است، تعلیق شده است.

اندونزی مدت کوتاهی پس از یک فاجعه مشابه در گامبیا، آفریقای غربی، افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از آسیب حاد کلیه را گزارش کرد. پس از 66 مورد مرگ ناشی از آسیب حاد کلیه در میان کودکان، دولت گامبیا گفت که در حال بررسی ارتباط بین مصرف شربت های دارویی وارداتی است.

به گزارش یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اوایل اکتبر اعلام کرد که چهار شربت دارویی تولید شده در هند حاوی «میزان غیرقابل قبول» دو ماده شیمیایی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول بوده و در مرگ کودکان گامبیایی نقش دارند. خودشه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا