اقتصادی

افزایش پلکانی تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس تعرفه های جدید، گاز تحت پوشش کمیته امداد و رفاه مشترکان و مصرف آن در سه مرحله اول رایگان و رایگان است. . تعرفه گروه های زیر به تدریج افزایش می یابد.

به گزارش پرتال پارسی، سیدجلال نورموسوی گفت: بر اساس بند ب ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، هیات وزیران می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را با توجه به نیازهای شناخته شده خود و بنابراین ارقام لازم تغییر دهد. میتونه تغییر داده بشه.” حساب‌های مشترک کم‌مصرف رایگان پذیرفته می‌شوند و در سطح مصرف بالاتری به نسبت مبلغ کمک‌های مالی پرداخت می‌شوند.

وی ادامه داد: با این حال مشترکان عادی حتی مشترکین کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت عبور از این آستانه مصرف (پله سوم) که در مرحله چهارم 40 درصد افزایش داشته است، در معرض افزایش قیمت قرار خواهند گرفت. گام به گام نسبت به پله سوم.” سفارش پله دوازدهم در آخرین دوره تا سال 55 تومان 40 درصد افزایش یافت.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مابقی نردبان به نام پرمصرف و کم مصرف در بند 8 تبصره 8 قید شده است. و تاکید در ادامه بند “ی” البته این است که مبلغ دریافتی از بسیاری از مشترکین مصرف کننده نباید کمتر از بخشودگی باشد: این عذرخواهی باید جبران کننده مبالغ کسری باشد. در صورت رعایت ضوابط لازم و کاهش مصرف جمعیت با توجه به این فرهنگ سازی این مشکل حل می شود.

به گزارش وزارت نفت، نورموسوی با اشاره به اینکه سرمای زودرس امسال موجب افزایش مقیاس سرما و به تبع آن مصرف شده است، خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که با ظهور جبهه سرما، مصرف گاز در کشور به 536 رسید. میلیون متر مکعب در بخش، صنایع خانگی، تجاری و کوچک رشد کردند و با توجه به تغییرات دما، مصرف هم اکنون به حدود 475 میلیون متر مکعب در روز رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. .

وی یکی از ابزارهای کنترل مصرف کننده را ابزار قیمت دانست و ادامه داد: البته ابزارهای غیر قیمتی مدیریت مصرف کننده نیز وجود دارد که مهم ترین آن بحث فرهنگی است. فرض ما بر این است که فرآوری در این بخش انرژی لازم برای اصلاح قیمت را داشته باشد که به ناچار اتفاق خواهد افتاد و عامل قیمت نیز ناگزیر بازدارنده خواهد بود و شکی در آن نیست.

رئیس اداره هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان بار دیگر از مردم خواست تا با الگوی مصرف بهینه همراه شرکت ملی گاز ایران در حمل و نقل پایدار و ایمن گاز طبیعی در هوای سرد باشند. . ژوئن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا