اقتصادی

افزایش تعرفه گاز پرمصرف‌ها از ۱۶ آذر – پرتال پارسی

معاون وزیر نفت در امور گاز در گزارش آیین‌نامه اجرایی بند 1401 بودجه ک تبصره 15 طرح‌های افزایش تعرفه گاز و مشوق‌ها به وزارت نفت: مشترکان خانگی که باید گاز مصرف کنند. در ماه های سرد سال به ازای هر واحد درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل، تخفیف یا پاداش پس انداز برای آنها اعمال می شود.

به گزارش پرتال پارسی، مجید چگانی ضمن اعلام ابلاغ آیین نامه اجرایی تعرفه های قیمت گاز و طرح های تشویقی از سوی دولت به وزارت نفت، به تشریح آن پرداخت و گفت: مشترکین خانگی که مصرف گاز آنها در ماه های سرد سال کاهش می یابد. نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای هر واحد درصد کاهش یافته، تخفیف یا پاداش پس‌اندازی معادل سه واحد درصد بر روی قبض گاز همان دوره اعمال می‌شود و این تخفیف تا سقف 45 درصد اعمال می‌شود. قیمت گاز در قبض آنها

وی خاطرنشان کرد: مشتریانی که در ماه های بسیار سرد سال (3 راه پله روی یک راه پله) مصرف حداکثر 70 درصد الگوی مصرف عادی آنها باشد، گاز آنها 100 درصد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تعرفه مشترکان با مصرف عادی در سه ردیف اول نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و قبوض آنها مانند سال های گذشته است. تعرفه مشترکان پرمصرف بخش داخلی یعنی از مرحله چهارم افزایش یافت این تغییر تعرفه از 25 آذرماه به حساب مشترکان محترم اعمال می شود.

چقانی ادامه داد: بر این اساس گاز عمومی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که مصرف آن در حد نرمال (حد مجاز مصرف سطح 3 در هر منطقه) باشد رایگان اما در عین حال. اکنون مشترکان عادی حتی مشترکان کمیته امداد و سازمان اجتماعی در صورت تجاوز از این حد مصرف، مازاد مصرف آنها مشمول تعرفه پلکانی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 65 درصد از حجم گاز مصرفی بخش خانگی در فصل سرد سال توسط مشترکان پرمصرف (مرحله 4 تا 12) و در عین حال در یک سطح بالا – مشترکین مصرف کننده بیشترین میزان یارانه انرژی پنهان را دریافت می کنند. سال است و تعرفه آنها افزایش نیافته است.

وی افزود: بر این اساس به منظور ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی با تصویب هیات وزیران جریمه هایی برای مصرف کنندگان گاز پر و بسیار بالا در نظر گرفته شده که از 25 آذرماه قابل اجرا است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بر اساس این قاعده، اماکن مذهبی، هتل ها، مساجد و غیره در صورتی که بیش از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صرفه جویی کنند، به ازای هر یک درصد صرفه جویی 10 درصد می شود. % داده خواهد شد در گاز 40 دارند تا % .

چگانی درباره تاسیسات صنعتی نیز توضیح داد: اگر مشترکین صنعتی تعمیرات اساسی (تعمیرات اصلی) را به فصل سرد سال موکول کنند و حداقل 5 روز متوالی مصرف را 30 درصد کاهش دهند، در قبض گاز آنها صرفه جویی می شود. مقدار گاز صرفه جویی شده پنج درصد تخفیف داده می شود.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه ابلاغی مصرف مشروط در پله های اول ثالث منطقه 3 (بیش از 50 درصد مشترکان در این منطقه مستقر هستند) به ترتیب 175، 250 و 325 مترمکعب در هر واحد مسکونی می باشد. . ماهانه و محاسبه قیمت گاز مراحل اول تا سوم محاسبه تعرفه گاز دوره چهارم و بعد است که نسبت به سال های گذشته افزایشی نداشته و مشابه سال های گذشته است اما با افزایش تعرفه مواجه است. مراحل 4، 5 و 6 نسبت به تعرفه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است، پیش از این مراحل 7، 8، 9 و 10 نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و مراحل 11 و 12 بسیار پرمصرف است. ، به ترتیب 5 و 6 هزار متر مکعب محاسبه می شود. البته این افزایش قیمت گاز به صورت مرحله‌ای محاسبه می‌شود و تعرفه هر پله با توجه به مازاد مصرف مراحل قبلی محاسبه می‌شود و این محاسبات از 25 آذرماه سال جاری و تا آن زمان در ساعت محاسبه می‌شود. نرخ ثابت قبلی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا