اقتصادی

افتتاح ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در دهه فجر

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از آماده افتتاح بودن ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و…، برای دهه فجر خبر داد.

به گزارش پرتال پارسی، طبق اعلام ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح‌های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و… است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۲۰۹۸ نفر اشتغال‌زایی می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده برای این طرح‌ها، ۲۵۸.۶ میلیون یورو و ۱۴.۴ میلیون دلار و ۵۶۵۱ میلیارد تومان است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به صرفه‌جویی ارزی حاصل شده از بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: شرکت‌های تابعه ایمیدرو طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات مورد نیاز، حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی کردند. همچنین برای سال جاری صرفه جویی ارزی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد:  ایمیدرو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مشارکت شرکت‌های فولادی کشور، تاسیس “صندوق پژوهش و فناوری فولاد” را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی و نیز تسهیل‌گری طراحی ساخت و تولید داخل، پیگیری می‌کند. با برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد این صندوق تا پایان سال جاری، مجوز ثبت و عملیاتی شدن فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت و برای پوشش ضمانت‌نامه‌ای تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال، فعالیت‌های ساخت و تولید داخل را حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا