اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای اتاق ایران گفت: اجرای دیرهنگام اصلاحات ارزی هزینه های غیرمستقیم اجرای این طرح را افزایش داده است و دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش پرتال پارسی، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست اصلاح ارزی از سوی دولت، اظهار کرد: وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست‌های اصلاح ارزی از سوی دولت چگونه است. اما دیدیم که این اصلاحات تقریباً ده سال تاخیر داشت.

وی افزود: البته اگر در آن زمان این اصلاحات در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های اضافی و مسائل اداری بسیار کمتر می شد، اما در شرایط فعلی باید با چالش های جدید کنار بیاییم.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با سایت اتاق ایران گفت: اصلاحات ارزی باید مرحله به مرحله انجام شود. . با افزایش این قیمت ها، قدرت خرید مردم کاهش می یابد و نمی توانند از همه فرصت های بازار استفاده کنند.

رضایی افزود: در چنین مواردی می توان برنامه پنج ساله را طوری برنامه ریزی کرد که این اصلاحات به مرحله نهایی خود برسد و اقتصاد ایران تا آن زمان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه افزایش ارزش کالاهای ایرانی در بخش صادرات مفید است، خاطرنشان کرد: باید ارزش محصولات خود را به نمایش بگذاریم تا در بازارهای بین المللی رقابت کنند و همچنین تقاضای داخلی برای کالاهای ایرانی را تامین کنیم. . ما این فرصت را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا