اشیاء با تاج آب زیرزمینی را آلوده نمی کنند

مدیرعامل آب و فاضلاب گفت: امکان انتقال کورو ویروس ها به آب های زیرزمینی از طریق اجساد امکان پذیر نیست ، بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

سید كوشیار اعظم وقفی در مصاحبه با پرتال پارسی اظهار داشت: مهم این است كه محل دفن زباله ها و صومعه ها در نزدیكی منابع آب آشامیدنی نباشد و این مناطق حتی از قبل از پخش شدن كرنویروس در سراسر كشور بسیار دور از منابع آب بودند. . وی گفت: “این بدان معنی است که نباید در داخل سفره آب زیرزمینی که برای آشامیدن استفاده می شود ، هیچ پناهگاهی وجود نداشته باشد.”

وی ادامه داد: نگرانی های گذشته برای ویروس بی ارتباط نیست ، زیرا ویروس تقریباً غیرممکن است که در سفره آب زیرزمینی نفوذ کند. Kweed 19 ویروس جدید است که هم اکنون تحت بررسی است. ” در سفره های آب زیرزمینی بالا از باکتری ها صحبت شده است ، اما معمولاً چاه های کشور عمیق هستند.

رئیس اداره ملی آب و فاضلاب گفت: `در تهران ، عمق آب های زیرزمینی بیش از 200 متر است و میکروارگانیسم ها نمی توانند در این عمق نفوذ کنند و این فرضیه کاملاً غیرممکن است. این از لایه تامین می شود. »مشکلی برای نگرانی وجود ندارد.

واکیفی با تأکید بر اینکه همیشه باید محل دفن زباله ها و صومعه ها به دور از منابع آب قرار داشته باشد ، گفت: “این همیشه مسئله قدیمی است ، مسئله جدیدی نیست ، نگران نباشید.”

وی گفت: باید بگویم که در وهله اول ویروس در آب وجود ندارد ، اما در هر صورت می توان آلودگی گیاه تصفیه شده و همچنین گیاهان تصفیه را شناسایی کرد. فرآیندهای مختلف فیزیکی و شیمیایی وجود دارد که می توانند در طی فرآیند تصفیه ذرات از بین بروند.

به گفته مدیر اداره ملی بهداشت آب و فاضلاب ، برای ویروس ها و باکتری ها در آخرین مراحل تصفیه آب ، روند ضد عفونی کردن همیشه انجام می شود ، معمولاً کلر. در کارخانجات فرآوری پیشرفته تر ، این عمل با استفاده ازن و کلرزنی انجام می شود. Coronavirus در برابر کلر و تمام اکسیدان ها بی اثر است و مطالعات انجام داده اند به گونه ای که حتی مقادیر کمی کلر را نیز می توان از بین برد.

وقفی گفت: حد متوسط ​​و بهینه حد برای شبکه ها و کارخانه های پردازش بیشتر برای ماندن در شبکه ، 0.5 میلی گرم در لیتر است. : مطالعات قبلی انجام شده در انجمن های ملی و بین المللی در مورد این موضوع ، همین مشکل را نشان می دهد و می توانیم متقاعد شویم که آب آشامیدنی و حتی درمان پساب فاضلاب به نام coronaviruses ، مشکلی نیست. .

وی گفت: “برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی خانگی دارای لامپ های UV هستند که می توانند در این زمینه مؤثر باشند” ، وی گفت: کمپین اخیر برای تصفیه آب برای از بین بردن coronaviruses. با مراجعه به. نکته مهم این که ، نوشیدن آب در کشور به ویروس ها آلوده نیست و نیازی به استفاده از دستگاه تصفیه آب نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا