اقتصادی

استقرار ۷ شرکت در پارک صنعت‌ نفت/ایجاد ۸ مرکز نوآوری و پارک همکار در حوزه نفت

وی با اشاره به ابزارهای حمایتی این پارک برای جذب و حمایت از شرکت ها و واحدهای فناور در صنعت نفت ، گفت: این پارک فرایند جذب و پذیرش شرکت ها را برون سپاری کرده است.

به گزارش پرتال پارسی در مراسم امضای موافقتنامه ایجاد مراکز مشترک نوآوری و رشد بین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری ، آقای خاتلان افزود که این پارک بخشی از سیستم تحقیقاتی وزارتخانه است علوم هسته های فناوری بخش خصوصی پارک فناوری نفت – دومین پارک پرطرفدار در ایران ؛ ما اعلام می کنیم که هر شرکت فناوری که ادعا می کند در صنعت نفت فناوری تولید می کند ، موظف است از آن پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ابزارهای مختلفی برای حمایت از توسعه فناوری در شرکت های دانش بنیان در اختیار داریم که یکی از آنها مرکز رشد نوآورانه و رشد مشارکتی است. وظیفه اصلی ما حمایت از شرکت ها در مراحل قبل از رشد و توسعه نیست ، بلکه شامل مراحل بلوغ شرکت ها است. بنابراین ، مراحل پیش رشد و رشد را از طریق مراکز رشد دیگر دنبال می کنیم ، یعنی شبکه ای از مراکز رشد فعال در صنعت نفت ایجاد می کنیم و تجهیزات مربوط به دوره رشد و قبل از رشد را می پذیریم. در این پارک ..

ختلان حمایت پارک را وسیله دیگری برای “پذیرش یکپارچه و تأیید نشده” توصیف کرد و توضیح داد: به “اما اگر در صنعت نفت کشور تقاضا برای معرفی فناوری ، خدمات یا محصول جدید وجود داشته باشد ، می تواند وجود داشته باشد و ما آنها را می پذیریم.

مدیر پارک نوآوری و فناوری نفت ، پارک همکار را از دیگر ابزارهای حمایتی این پارک عنوان کرد و گفت: این ابزار یک پارک شریک و یک پارک شریک نیمه متصل را مشخص می کند. در پارک همکار ، ما از همه واحدهای فناوری که در صنعت نفت کار می کنند ، پشتیبانی می کنیم ، اگر آنها با ما توافق نامه ای امضا کردند. علاوه بر این ، طبق توافقاتی که با آنها انجام شد ، ما از پارک های فناوری عمومی متعلق به شرکت های فعال در صنعت نفت در قالب یک پارک نیمه تعاونی حمایت خواهیم کرد.

وی در مورد امضای هشت توافقنامه بین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و برخی دانشگاه ها و پارک ها ، گفت: “طی این مراسم ، ما سه قرارداد با موسسه ژئوفیزیک برای ایجاد یک مرکز رشد مشترک امضا کردیم. تهران ، دانشگاه فناوری سهند و پارک فناوری سمنان به امضا رسید.

ختلان گفت که در میان دیگر برنامه های این رویداد ، موافقت نامه ای با دانشکده فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه شهید چمران اهواز مبنی بر ایجاد دو مرکز نوآوری مشترک “پارک علم و فناوری یزد” و “پارک فناوری خراسان شمالی” به امضا رسید. دو توافقنامه در مورد ایجاد یک پارک مشارکت ناقص امضا می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ، موافقت نامه ای برای تاسیس پارک فنی امضا شد که تا حدی با پارک علم و فناوری خراسان ارتباط دارد.

رئیس پارک علم و فناوری نفت پذیرش شرکت ها و تجهیزات فرایندی را یکی از اصلی ترین ماموریت های هر پارک فناوری دانست و ادامه داد: ما اولین پارکی هستیم که پذیرش این تجهیزات را برون سپاری کردیم.

ختلان با بیان اینکه تقاضای زیادی از سوی شرکت ها برای ایجاد این پارک وجود دارد ، یادآور شد: تاکنون 130 تقاضا به ما رسیده است که از این تعداد 9 شرکت در ابتدا مورد تأیید قرار گرفت که شامل 7 شرکت برای بررسی و ارزیابی است. موسسات این پارک مورد تأیید قرار گرفته اند.

وی همچنین از معرفی سیستم رتبه بندی برای واحدهای واقع در پارک خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 3 شرکت با سطح عملکردی دوم و 4 شرکت به سومین سطح عملکردی معرفی شده در این روش امروز دست یافته اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا