رویدادها و حوادث

از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

سردار احمدرضا رادان که روز شنبه 26 دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی کشور منصوب شد، امروز در مراسمی رسما وظایف خود را به عنوان «پلیس جدید» آغاز کرد. رئیس کشور» و برنامه او به عنوان یک معمار آینده.

به گزارش پرتال پارسی، مراسم معارفه و تکریم فرمانده انتظامی کشور ظهر امروز با حضور تعدادی از مقامات لشکری ​​و کشوری در ستاد فرماندهی شهرستان فراجه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد.

در ادامه از فرمانده فرجا توسط سردار رادان رئیس ستاد کل ارتش تجلیل شد و از سردار حسین اشتری فرمانده سابق فرجا با اهدای لوح تقدیر شد.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، احمد واحدی وزیر کشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده کل قوا، سردار اشتری، فرمانده سابق فراجا سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده فرجه خجت الاسلام خطیب، اطلاع رسانی با حضور وزیر و…

در این مراسم فرماندهان پلیس استان های سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

همچنین فرمانده پیشین فراجا در پایان ماموریت خود ضمن ارائه گزارشی از کارها و فعالیت های انجام شده در فراجا طی هشت سال گذشته از مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری به دلیل کاستی ها و اشتباهات احتمالی عذرخواهی کرد. عذرخواهی کرد

سردار سرلشکر باقری دی فرجه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید گفت: نیروی انتظامی شبانه روز از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم پاسداری کرده است. بیش از 110 روز. او با صبر و درایت امنیت کشور را بازگرداند و کسانی را که با جنگی یکپارچه می خواستند برای کشور دردسر درست کنند ساکت کرد.

بیماران مبتلا به موج 8 کرونا چند روز باید قرنطینه شوند؟

به گزارش پرتال پارسی، یک هفته از ورود ما به موج هشتم کرونا می‌گذرد و در شبانه‌روز گذشته ۱۳۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند. در این صورت با توجه به توصیه متخصصان، بیماران بسته به شدت و ضعف علائم باید 10-5 روز قرنطینه شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی 24 ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و 135 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شد.

بیماران مبتلا به موج 8 کرونا چند روز باید قرنطینه شوند؟

ما رسما در موج هشتم قرار داریم و حتی اگر مانند موج اول دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، نباید کرونا را دست کم بگیریم.

در حال حاضر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز مانند هفته های گذشته صفر است، در حالی که تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از چهار شهر به هفت شهر افزایش یافته است. همچنین تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 62 شهر به 101 شهر و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی که از نظر کرونا شهرهای عادی محسوب می شوند از 382 شهر به 340 شهر کاهش یافته است.

بر این اساس، کمیته علمی کشوری کرونا در جلسه اخیر خود درباره وضعیت موج هشتم و بسترهای جدید کرونا توصیه کرد که افراد در تجمعات شلوغ و بسته از ماسک استفاده کنند و از تدابیر بهداشتی مانند اجتماعات استفاده کنند. رعایت فاصله، ضدعفونی کردن دست و … مانند قبل.

علاوه بر این، تب، سرفه، گلودرد، بی حالی و ضعف، علائم سوء هاضمه و غیره. افرادی که علائمی مانند این دارند باید بدانند که ممکن است به کرونا و بسترهای جدید Omicron آلوده شده باشند. بنابراین بر اساس توصیه های علمی باید حداقل پنج روز در خانه قرنطینه شوند و استراحت کنند. به افرادی که علائم شدید دارند توصیه می شود به مدت یک هفته تا 10 روز قرنطینه شوند و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم باید با پزشک یا مرکز بهداشت تماس بگیرند.

کاهش محسوس دما در کشور

از امروز تا جمعه (19 تا 23 دی ماه) کاهش محسوس دمای هوا در اکثر نقاط جمهوری پیش بینی می شود. سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی اعلام کرد: به دلیل نفوذ هوای سرد احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی تهدیدات جوی و مدیریت بحران، دمای هوا در شمال شرق کشور به 10 تا 15 درجه و شمال غرب و شرق 7 تا 10 درجه کاهش می یابد.

وی همچنین با هشدار نسبت به پیش بینی سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان به دلیل ورود سامانه بارشی به کشور، به کوهنوردان توصیه کرد از تردد به کوه ها خودداری کنند و مردم به دلیل لغزندگی جاده ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. برف – پاس بسته انجام ندهید

همچنین با ورود سامانه بارشی از عصر امروز، افزایش ابر، وزش باد برف و باران و کاهش محسوس دمای هوای تهران دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (30 دی) ابری و در ساعاتی بارش باران و برف و در مقاطعی وزش باد پیش بینی می شود.

زاد و ولد امسال 4 درصد کاهش یافت/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

آمارها حاکی از کاهش موالید از ابتدای امسال تا فصل پاییز است.

بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ قانون «حمایت از خانواده و جوانان و تشویق خانواده ها به فرزندآوری» می گذرد اما تعداد ولادت های ثبت شده در 9 ماه امسال چهار مورد کاهش داشته است. درصد یا به عبارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 33 هزار کاهش داشته است.

به گزارش پرتال پارسی، هنوز سه ماه تا پایان سال باقی مانده و با وجود اینکه مشخص نیست تولد امسال نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود یا کمتر؛ اما کاهش تعداد فرزندان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چه چیزی را نشان می دهد، نشان می دهد که فرزندآوری در کشور ما صرفاً مقوله ای اقتصادی نیست، بلکه حتی در برخی موارد یک عنصر است. از فرهنگ اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، به گفته محققان، در برخی از مناطق ثروتمند، ساکنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی کنند، می بینیم که نرخ زاد و ولد کاهش یافته است.

فعالیت 32 هزار زن رهبر در عرصه آموزش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، 480 هزار فرهنگی در حوزه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند که 32 هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد تا عملیاتی، پایه و میانی هستند. مدیران..

وی با بیان اینکه رویکرد ما در امر آموزش و پرورش ارتقای عددی مدیران زن نیست، بلکه شایسته سالاری، شایسته سالاری و ارتقای زنان در مناصب مختلف توصیه و با جدیت انجام می شود، گفت: اگر زنان به این سطح از شایستگی برسند باید زمینه را برای آن ایجاد کنیم، اگر آن را ایجاد و حمایت کنیم، می بینیم که اثرگذاری آن بیشتر است.

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده در پایتخت می شود

حجت الاسلام و المسلمین آقامیری رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی 500 هزار موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت های آلاینده خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرداری در حال رایزنی با بانک ها برای اجازه خرید موتورسیکلت برقی است، گفت: خرید موتور سیکلت نباید برای خانواده ها سربار باشد. البته طرح او هنوز نهایی نشده است اما شرایطی فراهم می شود که ساکنان موتورهای آلاینده خود را با موتورسیکلت برقی جایگزین کنند.

لیست ساختمان های خطرناک کنونی تهران فقط از دید سازمان آتش نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است فهرستی که مدت هاست در رسانه ها درباره ساختمان های خطرناک شهر تهران مطرح می شود تنها مربوط به بررسی از منظر سازمان آتش نشانی است.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: لیستی از حفاظت در برابر حریق و سایر موارد ایمنی ساختمان های شهر وجود ندارد و این لیست در معرض بررسی 22 تیمی است. تهیه شده در تمامی ابعاد ایمنی، تصریح کرد: فهرستی که مدت هاست در رسانه ها منتشر شده است، صرفاً مربوط به بررسی از دیدگاه سازمان آتش نشانی است که متشکل از 129 ساختمان است که از این تعداد 10 ساختمان کاهش یافته است. با اعمال تدابیر امنیتی در برخی ساختمان ها. .

پنج خبر برتر امروز پرتال پارسی در شبکه های اجتماعی:

زاد و ولد امسال 4 درصد کاهش یافت/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

تداوم بارش برف و باران در کشورمان/ کاهش دمای هوا از 7 تا 15 درجه

500 هزار موتور برق/بانک مشاور جایگزین موتورهای آلاینده در پایتخت می شوند

کاهش روزهای مرگ و میر کرونا صفر و نشانه هایی از موج هشتم

بیشترین کاهش دما در شمال شرق 3 استان/کشور پرخطر در پی ورود سامانه بارشی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا