اقتصادی

از سرگیری پروازهای عراق با پروتکل‌های مشترک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه ایران پروازهای خود را به مقصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد از سر می گیرد ، گفت: شرکت های هواپیمایی می توانند با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی در هر زمان اجازه پرواز به عراق را بگیرند.

به گزارش پرتال پارسی ، پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و محدودیت سفر در مسیرهای مختلف زمینی ، دریایی و هوایی ، کشورهای مختلف برای ایجاد پروتکل های دوجانبه و چند جانبه به ویژه در زمینه پروازهای مسافری مذاکره و توافق کرده اند. بعلاوه ، به استثنای چند مقصد خارجی ، بیشتر کشورهایی که قبل از شیوع اپیدمی کرونا به بسیاری از کشورها پرواز می کردند ، البته مطابق پروتکل های کرونا ، سفر هوایی خود را از سر گرفتند.

تورج دهگان زنگنه ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی و از سرگیری پروازها بین ایران و عراق به پرتال پارسی گفت: شیوع ویروس کرونا وجود داشته و خواهد داشت و ما هیچ محدودیتی نداریم از پروتکل های سلامتی و کرونا ویروس. “

وی افزود: در چند روز گذشته ما در حال مذاکره با مقامات عراقی بوده ایم و سرانجام تصمیم گرفته شده است پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران و شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال مسافران و زائران خود به این کشور همسایه از سر گرفته شود. «

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شنبه گذشته هواپیمایی عراق به تهران و مشهد پرواز کرد و البته ما از نظر پروتکل های بهداشتی کنترل زیادی بر این پرواز داشتیم و شرکت های هواپیمایی ایرانی می توانند هر روز از هفته را رزرو کنند. . برای این کار از مردم بخواهید که به آنها اجازه دهند به نجف و بغداد پرواز کنند.

دهگان زنگنه گفت ، “پروتکل های بهداشتی این پرواز همانند سایر پروازهای خارجی حفظ می شود و ما می توانیم مسافران را غربالگری کرده و از پرواز آنها با افراد آلوده به ویروس کرونا و غیره جلوگیری کنیم. می توانیم به کنترل مراجعه کنیم و مسافران باید تست PCR را پشت سر بگذارند. نتیجه منفی از نظر دیگران. “پروازهای خارجی انجام دهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا