اقتصادی

از آغاز بررسی ۱۰ سند همکاری تا امضای نقشه راه تجاری

در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، دو طرف نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری، استاندارد، گمرک، حمل‌ونقل، باربری و غیره را امضا کردند. . در زمینه های بانکی، بهداشتی، ورزشی و جوانان، آموزشی و فرهنگی و همچنین توسعه گردشگری توافقاتی حاصل شد.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از شبکه اطلاع رسانی صنعت و تجارت ایران (شاتا)، نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان 19 بهمن ماه به ریاست وزیر امور خارجه در مسقط برگزار می‌شود. این سرمایه گذاری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت و صنعت، تجارت و توسعه پادشاهی عمان انجام شده است.

این نشست با محوریت اقتصاد و تجارت، صنعت و معدن، بانکداری، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ، استاندارد، گمرک، بهداشت و درمان انجام شد. در قالب پنج کمیته تخصصی بین نمایندگان دستگاه های اجرایی دو کشور.

همچنین 10 سند همکاری ایران و عمان در زمینه های مختلف از جمله استاندارد، گمرک، تجارت، حمل و نقل و ورزش را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند که مذاکرات این اجلاس تا زمان توافقات ادامه یابد. برای رسیدن به مرحله امضا لازم است.

در ادامه این مذاکرات، در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، پروتکل همکاری با امضای وزیر صمت و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری امضا شد. در مراسم اختتامیه پادشاهی عمان. در این دیدار دو طرف در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری به توافقاتی دست یافتند و نقشه راه همکاری های اقتصادی و تجاری در حوزه های استاندارد، گمرک، حمل و نقل، بانکداری، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزشی و فرهنگی، گردشگری را امضا کردند. .

وزیر صمت به همراه مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی مقامات دولتی در راستای برنامه های دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با منطقه در راس هیاتی بزرگ از بخش خصوصی هستند. پادشاهی عمان در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک شرکت کرد.

این هیئت شامل نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، این وزارتخانه است. گمرک و کشاورزی در این بازدید وزارت بهداشت و وزارت نفت رضا فاطمی امین وزیر صمت را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا