فرهنگ و هنر

ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب تبعیض، افزایش فاصله طبقاتی و فساد شده بود

پرتال پارسی/ خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند سال گذشته بیش از 4200 تومان فساد وجود نداشته است. مهم ترین دعاوی در سال های اخیر مربوط به دعاویی است که منجر به تبعیض، افزایش فاصله طبقاتی و فساد شده است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز 23 اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه رویداد ملی فهما که در هتل آفتاب مشهد برگزار شد، از حضور در مراسم اختتامیه این رویداد در مشهد ابراز رضایت کرد. روند؛ در همان زمان دائماً از پیشرفت رویداد جمهوری مطلع بودم. در دو هفته گذشته به وزارت فرهنگ برای توزیع عادلانه یارانه ها اطلاع داده شده است، ما تمام وقت برای اجرای این طرح داشته ایم، تمام برنامه های آتی این وزارتخانه را کنار گذاشته ایم. امروز به مشهد سفر کردیم و در این مراسم شرکت کردیم. از صاحب شایسته خراسان رضوی تشکر می کنم و کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد را به این استان تبریک می گویم.

وی افزود: یکی از پنج برنامه اصلی و کلیدی ما برای ترویج فرهنگ و هنر، برگزاری رویدادهای فرهنگی در مساجد است. اصولاً فناوری مدرن دارای فلسفه، روح و فرهنگ مستمر و جهت تاریخی روشن است، بنابراین وقتی می خواهید فرهنگ خود را در چنین قالب هایی به تصویر بکشید و بگویید، برخی می گویند غیرممکن است، اما ما معتقدیم ممکن است و می توانیم از دستاوردها استفاده کنیم. تمدن در بحث ما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مزیت اصلی و مطلق ما وجود مساجد، هیئت ها، ائمه جماعات و دیگرانی است که در سازماندهی همه حرکت های بزرگ تاریخ معاصر ما مشارکت داشته اند. خداوند متعال با چنین تشکیلاتی مقام امام را بالا برد و در روزهایی که صدا و سیما و روزنامه ها در خدمت نهضت امام نبودند پیام امام در اسرع وقت پخش می شد. این به این دلیل است که ما یک شبکه منحصر به فرد داریم و داریم. البته در مقاطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بی‌توجهی و توجه به رویدادهای فرهنگی و هنری در این زمینه از مساجد و مراکز مذهبی به سایر بخش‌ها کشیده شد.

اکران فیلم های ارزشمند در مساجد مناطق غذاخوری

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر مکان درست انتخاب نشود بهترین آموزه های قرآنی بی اثر می شود اما اگر معارف در مسجد شکل بگیرد تاثیر آن بسیار بیشتر خواهد بود. در همین راستا به رئیس سازمان سینمایی گفتم فیلم های ارزشمند در مناطقی که سینما سیار به ویژه در مساجد نیاز است نمایش داده شود. چرا که مساجد ما مهم ترین بستر شکل گیری، تثبیت، تداوم و به ثمر رسیدن جامعه مهدوی انقلاب اسلامی هستند و می توان از این جایگاه راه یابی کرد.

وی در خصوص بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر حفظ قلعه مصلی گفت: ما در دولت مردمی از این فرمایش امام در کانون رویدادهای فرهنگی و هنری استفاده می کنیم و با برپایی این برنامه ها همه الزامات مهم را برآورده می کنیم. از انقلاب.» ما انجام می دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبری از بدو تأسیس دولت مردمی همواره از مفهوم جهاد استفاده می کنند و امر به رهبری جهاد وظیفه جامعه امروز است. اکنون با طیف وسیعی از رسانه‌های عبری، عربی، غربی و صهیونیستی مواجه هستیم که گزارش می‌دهند حکومت دینی و نظام اسلامی در حل مشکلات و اداره جامعه ناتوان هستند و در هر صورت پروژه‌ای را دنبال می‌کنند که اعتراض‌کننده و نگران کننده است. مردم. صلح. آنها کشورها هستند.

اسماعیلی افزود: به همت دولت مردمی در کشور، یک روحانی، مجاهد، متدین و امین امت و امام به سمت اجرایی کشور منصوب شد و در پاسخ به این سوال که چرا می خواهد. آی تی.” برای ورود به قوه مجریه به جای مبارزه با پیامدهای فساد باید با عوامل و چشمان فساد مبارزه کرد.

شبکه تبلیغاتی دشمن سعی در ایجاد یأس و ناامیدی دارد

وی افزود: در چند سال اخیر بیش از 4200 تومان فساد وجود نداشته که باعث ایجاد شکاف شده است. مهمترین دعاوی چند سال اخیر مربوط به این جریان بوده که تبعیض، افزایش فاصله طبقاتی و فساد را نیز در پی داشته است، اما امروز به جای دادن این یارانه به واسطه ها و دیگران، به جیب مردم رفته است. مردم. تصمیم گیری مستقل. طبق بررسی های انجام شده در تمامی مراکز اقتصادی نه در اختیار دیگران، حداقل 30 درصد آن گم شده و به دست مصرف کنندگان نمی رسد. در دولت قبل این طرح با 25 کالا شروع شد، 20 قلم کالا خریداری شد و یکی از آنها توسط مردم پرداخت نشد، در حالی که در دولت فعلی از 5 مورد چهار مورد تکمیل و پول به حساب مردم واریز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون کارهای زیادی در حال انجام است و هدف شبکه تبلیغاتی دشمن ایجاد یأس و ناامیدی است که با هوشیاری مردم و مسئولان این پروژه دشمن ناکام خواهد ماند. «

وی گفت: امروز 26 هزار مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری هستند و 20 هزار نفر در مراسم فحمه حضور داشتند. در میان آنها 4000 گروه سرود و 3000 گروه اجرا وجود دارد. این شبکه گسترده باید در خدمت جهاد تبیینی باشد و در سال های اخیر اگر مدیریت شعار سال خود را بر مبنای تولید قرار داده است، معکوس کردن روند است.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در چارچوب جهاد تبیین شود

اسماعیلی گفت: برای این گام بزرگ همه با هم همکاری می کنیم و از تمام شبکه های تبلیغاتی که داریم استفاده می کنیم. منتخبان مراکز باید این پیام را به استان های خود برسانند و در آن جهت برنامه ریزی کنند. همچنین از شبکه مهمی از ائمه و هیئت های مذهبی منتخب استفاده خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز که دولت مردمی می خواهد به مردم یارانه بدهد باید شبکه مردمی کمک کند. شجاعت می‌خواست، اما ترسوها و محافظه‌کاران شجاعت نداشتند. رئیس جمهور این کار را کرد و دولت با آمادگی کامل به میدان آمد و تا اجرای کامل این طرح به اجرای آن ادامه خواهد داد.

وی افزود: امیدواریم کانون های فرهنگی هنری مساجد در بستر جهاد تبیین شود و اجازه ندهند جریان های معاند به میل خود فضای افکار عمومی را ایجاد کنند. ما علاوه بر مسائل فرهنگی و آموزشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، این وظایف بزرگ را مد نظر داریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا