ارتقاء تجربه مشتری با چاپخانه های حرفه ای

ارتقاء تجربه مشتری با چاپخانه‌های حرفه‌ای نسبت به چاپخانه‌های معمولی متفاوت‌تر است. زیرا مجموعه حرفه‌ای هر آنچه که نیاز است تا مشتری با رضایت و حس خوب از چاپخانه داشته باشند را به خوبی می‌دانند. چاپخانه حرفه‌ای در برند سازی نقش مهمی دارد زیرا می‌تواند سهم عمده‌ای در پیشرفت مجموعه‌ها داشته باشد. ما در چاپ کهن رضایت مشتری را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم. زیرا مشتریان، سرمایه‌های اصلی چاپخانه ما محسوب شده و توجه ویژه‌ای به خواست‌های آن‌ها داریم.

چاپ |چاپخانه

چرا رضایت مشتری مهم است

وقتی خدمات و یا محصولی با ارزش از مجموعه‌ای دریافت می‌کنیم حس خوب و رضایت در ما به وجود می‌آید. این حس و انرژی باعث می‌شود تا آن محصول را بهتر مورد استفاده قرار داده و و از این موضوع خوشحال هستیم که هزینه و وقت خود را بیهوده تلف نکرده‌ایم. بلکه در مقابل هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ایم محصولی خاص به دست آورده‌ایم.
ما معمولا هدایای تبلیغاتی تک گیفت به دست مشتری می‌رسانیم که برای تبلیغات برند آن‌ها کاربرد داشته باشد زمانی که خواسته مشتریان برآورده شود بدون شک باعث می‌شود تا مشتری دائم آن چاپخانه شود. در نتیجه همین مشتری، مشتریان بیشتری با خود برای چاپخانه می‌آورد.

عواملی که باعث رضایت مشتری از چاپخانه می‌شود

جلب کردن رضایت مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است آن هم به این دلیل که تعداد چاپخانه‌های که خدمات شما را ارائه می دهند بسیار است. باید بی‌نقص‌ترین و به‌روزترین خدمات را ارائه دهید تا رضایت مشتریان با سلایق متفاوت را جلب کنید، که یقینا کار آسانی نیست.
بنابراین اگر می‌خواهید در این مسیر گام بردارید، لازم است تکنیک‌ها و راه‌های بهبود تجربه مشتری را بشناسید. زیرا ارتقاء تجربه مشتری با چاپخانه‌های حرفه‌ای با نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود محقق شیکی از روش های تبلیغات و شناساندن محصولات و یا خدمات یک شرکت یا فروشگاه به مشتری طراحی و می باشد. کاتالوگ حاوی اطلاعاتی از محصول مورد نظر شرکت است که در اختیار مشتری قرار داده می شود.

بیشتر محصولات آرایشی، دارویی و رستوران ها دارای کاتالوگ مختص به معرفی محصولات خود هستند و زیبایی در طراحی ساختار این کاتالوگ ها باعث شده تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود سوق دهند. کاتالوگ ابزار ارتباطی بین خدمات و محصولات یک شرکت با مشتریان و مصرف کنندگان است. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر در کسب و کار را مورد بررسی قرار دهیم پس تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

طراحی کاتالوگ و تعریف آن

کاتالوگ مجموعه ای از اوراق تبلیغاتی می باشد که به صورت دفترچه یا مجله به مشتریان برای معرفی محصولات یک شرکت طراحی و چاپ می گردد. قبل از طراحی کاتالوگ نیاز است حتما با طراح کاتالوگ مشورت نمایید چون او فردی با تجربه و توانمند است. در کاتالوگ حرفه ای فهرستی از اسامی ،توضیحات ،دستورالعمل ها لحاظ شده است.

مراحل طراحی کاتالوگ حرفه ای

1-سیاست شما در تولید کاتالوگ چه چیزی می باشد؟

2-افزایش فروش

3-پیام رسانی درباره تولید یک محصول جدید

3-نشان دادن کاتالوگ محصولات فصل به خریداران و…

نکاتی مهم در مورد طراحی کاتالوگ ها

نوشتن یک محتوی خوب و جذاب در کاتالوگ بسیار مهم می باشد به این علت که باعث جلب توجه بیشتری از سوی مشتری می شود و مشتری رغبت بیشتری در خرید آن محصول می نماید. استفاده از عکس ها و تصاویر برای صفحات کاتالوگ الزامی می باشد و در اخر خلاقیت در عکاسی و طراحی این عکسها باید لحاظ شود که منجر به جذابیت و خلاقیت خاص گردد. یک عکس و تصویر زیبا و قابل توجه می تواند باعث جذب مشتری بیشتر گردد.

از مشتری مورد نظر بخواهید از وب سایت شرکت شما دیدن کند همیشه تلاش خود را برای نوشتن توضیحات خوب و مناسب طوری که جملات طولانی نباشد ساده و کوتاه و مفید باشد بیشتر کنید. معمولا کاتالوگ ها با اندازه استاندارد تهیه می شوند نه اندازه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ. هر قسمت از کاتالوگ که درباره محصولات توضیح می دهید باید حتما تصاویر مرتبط با نوع محصولی باشد که درباره آن صحبت می کنید. استفاده از کاغذهای روغنی براق در کاتالوگ در جذب مشتری برای خرید محصول موثر می باشد  و رنگ آمیزی های متنوع برای کاتالوگ ها فراموش نشود.

مزایای استفاده از کاتالوگ

کاتالوگ ابزاری است تبلیغاتی که همیشه در دسترس می باشد و برای اطلاع رسانی خدمات و معرفی محصولات شرکتهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و اگر سیستم تبلیغاتی و اطلاع رسانی به خوبی و درستی انجام شود موفقیت در کسب و کار تضمین می شود. برای رسیدن شرکتها به موفقیت شناسایی بازار هدف بسیار مهم است.

تهیه و تنظیم محتوا

محتوا و متن نوشته شده در کاتالوگ بسیار مهم است سعی کنید توضیحات داده شده برای محصول شرکت مختصر و مفید باشد از کلمات و جملات تکراری خودداری کنید سعی کنید همواره نکات مهم و کلیدی را بیشتر در متن کاتالوگ بیاورید تا مخاطبان با خواندن آن به یک مشتری بالقوه تبدیل شوند. سعی کنید از تیترهای بسیار جذاب و هیجانی برای توضیح محصول خود استفاده کنید تا مشتری با دیدن تیترها مجذوب محصولات شما شود و برای خرید محصولات بیشتر راغب شود.

انتخاب نوع رنگ بندی های متنوع در کاتالوگ

در تنظیم و انتخاب نوع رنگ امیزی در کاتالوگ خود حتما ابتدا باید بازار هدف شما مشخص بشود بعد متناسب با نوع محصول مشتری مورد نظر رنگ آمیزی انجام شود. به طور مثال مشتری مهد کودک را به عنوان بازار هدف شناسایی کردیم حالا مناسب با آن صفحات کاتالوگ را شاد و جذاب و انگیزشی انتخاب می کنیم.

انتخاب اندازه یا قطع کاتالوگ

پیش از طراحی کاتالوگ و پس از تنظیم محتوا و عکسها ی مورد نیاز جهت چاپ کاتالوگ، باید اندازه کاتالوگ متناسب با محتوای موجود انتخاب نمود.

چاپ کاتالوگ متناسب با زمان و تیراژ

بعد از طراحی کاتالوگ و نهایی شدن طرح های آن و بعد از انتخاب متریال متناسب چاپ کاتالوگ صورت می گیرد.

انتخاب نوع روکش کاتالوگ

روکش صفحات کاتالوگ انواع مختلفی دارند که بیشتر برای زیبایی و محافظت صفحات کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرند .  روکش سلفون براق، مات، ورنی مهم ترین روکش ها محسوب می شوند.

برش کاتالوگ

برش صفحات کاتالوگ یکی از مهم ترین اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و اثر زیادی در صحافی کاتالوگ دارد اگر برش کاتالوگ درست انجام نشود ممکن است تصاویر کاتالوگ اشتباه بریده شوند.

صحافی کاتالوگ

بعد از برش کاتالوگ صحافی انجام می شود که صحافی کاتالوگ با دقت و سرعت بالا از مهم ترین مزایای چاپخانه ها می باشد.

بسته بندی و ارسال

همه کاتالوگ های چاپ شده در چاپخانه در بخش بسته بندی و ارسال چاپخانه به صورت تخصصی و به صورت بسیار دقیق انجام می شوند. کاتالوگ های چاپ شده در کمترین زمان و بدون کوچکترین مشکلی به دست مشتری عزیز می رسند.

تفاوت بین کاتالوگ های الکترونیکی و کاتالوگ چاپی

امروزه معرفی محصولات، برنامه های سازمان به بهترین شکل امری بسیار مهم می باشد بخاطر همین استفاده از انواع رسانه های متفاوت مثل گفتار، متن، انیمیشن، موسیقی، عکس و محیط های تعاملی ضرورت دارد. کاتالوگ‌های الکترونیکی با استفاده از این امکانات، با محیطی جذاب و فعال بدون هیچ گونه محدودیتی نیاز شرکت ها را براورده می سازد.

از جمله مشکلات کاتالوگ های چاپی :مدت زمان چاپ ،هزینه زیاد تولید، سرعت کم در رساندن کاتالوگ به دست مشتری دیده می شود که در کاتالوگ های الکترونیکی این معایب دیده نمی شود.

نتیجه گیری

همان طور که در این مطلب از توضیح دادیم هدف از طراحی کاتالوگ، معرفی محصولات و خدمات شرکت ها به مخاطبین بود و گفتیم که برای اینکه یک محصول شرکت بهتر و سریعتر به فروش برسد لازمه آن این بود که متن و محتوی صفحات کاتالوگ مختصر و کوتاه و مفید نوشته شده باشند و در هر صفحه از کاتالوگ تصاویر مربوط به محصول با رنگ آمیزی زیبا صفحات و نوشتن تیتر کوتاه به عنوان زیرنویس در زیر هر تصویر حتما لحاظ شود.

 

دکمه بازگشت به بالا