بین الملل

ارتش آمریکا نمی‌تواند به اندازه کافی «نیروی ویژه» جذب کند

همزمان با اینکه ارتش ایالات متحده همچنان برای جذب نیروهای با استعداد و واجد شرایط تقلا می‌کند، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که این ارتش در اهداف مربوطه خود شکست خورده و نمی‌تواند به اندازه کافی نیروهای موسوم به «کلاه سبزها» را استخدام کند.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از راشا تودی، وب‌سایت “Military.com” با استناد به داده‌های ارتش آمریکا در گزارش خود نوشت: بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ ارتش آمریکا به طور میانگین ۱۰۱۱ سرباز برای نیروهای ویژه استخدام کرد و این درحالیست که به هدف مربوطه خود مبنی بر استخدام ۱۵۴۰ نیروی کلاه سبز در سال نرسید.

ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ هدف خود را بر مبنای استخدام ۱۲۵۰ سرباز ویژه گذاشت و پس از کاهش توقع و اهدافش توانست در این سال به سهیمه تعیین‌شده دسترسی پیدا کند.

اما در سال ۲۰۲۲ تنها ۷۷۹ نیرو برای این بخش ارتش آمریکا جذب شدند و بدین ترتیب با ۳۸ درصد سقوط نسبت به آنچه که تعیین‌ کرده بودند، مواجه شدند. همچنین، ارتش ایالات متحده در سال جاری میلادی تاکنون توانسته‌ ۵۲۷ سرباز موسوم به “کلاه سبزهای ارتش آمریکا” را جذب کند.

فرمانده مربوط به استخدام ارتش ایالات متحده دلیل این کمبود نیروها را “بازار کار کساد” (موقعیت‌های شغلی زیاد اما تعداد کارگران اندک) دانست و وی همچنین گفت که حقیقتا از هر ۱۰ جوان آمریکایی، هفت تن از آن‌ها به دلیل مسائلی نظیر چاقی، استفاده از دارو و بیماری‌های روحی واجد شرایط برای ارتش آمریکا نیستند.

نیروهای ویژه ارتش آمریکا معروف به “کلاه سبزها” نیروهای اصلی جنگ چریکی این ارتش محسوب می‌شوند. آن‌ها اغلب با شبه‌نظامیان بومی به عنوان “نیرو افزا” همانند اپراتورهایی که با جنگجویان ائتلاف شمال در نبرد با طالبان طی روزهای اول جنگ افغانستان همکاری می‌کردند، کار می‌کنند.

انتهای پیام

گروه تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای علم و فناوری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فناوری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای علمی، کشف‌های جدید و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی کامل از تحولات علم و فناوری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا