اقتصادی

اربعین امسال چه خدمات ارتباطی به زائران ارایه می‌شود؟

هر ساله با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه تدابیر و خدماتی را برای تسهیل ارتباط مسافران در نظر می گیرند.

به گزارش پرتال پارسی، راهپیمایی اربعین یکی از مهم‌ترین آیین‌های شیعیان است که هر ساله در آستانه اربعین حسینی برگزار می‌شود، از این رو این مراسم به تازگی به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی سالانه در جهان به ثبت رسیده است. از این رو شرکت مخابرات ایران در سال جاری اعلام کرد برای پایداری اتصالات مسیرهای منتهی به پایانه های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی در مناطق خوزستان، ایلام و کرمانشاه توافقات ویژه ای انجام داده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی تلفن‌های همگانی رایگان در پایانه‌های مرزی در راستای برنامه‌ریزی‌های اربعین امسال خبر داد و از نصب بسیاری از تلفن‌های همگانی رایگان خبر داد. برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و خسروی در استان خوزستان و استان های مهران و کرمانشاه در استان های ایلام و خسروی مستقر و فعالیت می کند.

رئیس ستاد مرکزی شرکت مخابرات ایران اربعین از فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورها، نهادها و سازمان های خدمات رسانی به زائران خبر داد و گفت: با تقویت شبکه و افزایش پهنای باند، پهنای باند مورد نیاز موسسات مختلف و سازمان ها از جمله اپراتورهای مخابراتی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، رادیو و تلویزیون، پایانه های گمرکی مرزی، نیروهای پلیس و سازمان های امنیتی و غیره. ما تحویل می دهیم؛ همچنین راه اندازی وای فای رایگان در پایانه های مرزی نیز از دیگر برنامه هاست.

به گفته محمدرضا بیدم، در حوزه پشتیبانی، تیم های متعددی به صورت شیفتی و 24 ساعته بر پایداری شبکه نظارت خواهند داشت.

با این حال، همکاری پرتال پارسی با اپراتورهای موبایل اول و ایرانسل برای اطلاع از خدمات و امکانات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین امسال به این نتیجه رسید که موضوع همچنان در دست بررسی است و خدمات برنامه ریزی شده به زودی اعلام و اعلام خواهد شد. بود.

اما سال گذشته اپراتور همراه اول به نفع زائران و شرایط فعلی نرخ رومینگ بین‌الملل خود را کاهش داد و اعلام کرد که مشترکان همراه اولی که قصد سفر به عراق را دارند از 1000 تومان تخفیف برخوردار می‌شوند. 500 تومان تخفیف در دقیقه مکالمه با ایران، 500 تومان در دقیقه مکالمه از ایران و 500 تومان به صورت پیامک ارسال می شود.

بنابراین بر اساس تعرفه ترافیک بین الملل و پس از اعمال تخفیف، هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران 9500 تومان، هر دقیقه مکالمه از ایران 6000 تومان، ارسال پیامک 3000 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 2000 تومان بوده است. . تومان. این تخفیفات ویژه اربعین سال گذشته شامل نرخ تماس بین المللی در عراق بود. به این ترتیب پس از اعمال تخفیف برای تلفن های ثابت عراق، هزینه مکالمه از شبکه های همراه اول در آن کشور دقیقه ای 4500 تومان و برای تلفن همراه 6000 تومان بود.

این سرویس با افزایش پهنای باند و افزایش تعداد کریدورهای ارتباطی برای حمل و نقل، علاوه بر هماهنگی و جلسات مقدماتی با تمامی اپراتورهای عراقی و وزارت ارتباطات عراق، تمام تلاش خود را برای ایجاد پوشش ارتباطی مناسب برای حج ایرانیان به کار بسته است.

همچنین اپراتور ایرانسل تغییرات تعرفه ها را ساعت 1400 اعلام کرد و تعرفه هر دقیقه مکالمه صوتی خروجی (از عراق به ایران) را از 9900 تومان به 9500 تومان و هر دقیقه تماس صوتی ورودی (از ایران) را افزایش داد. به عراق) از 6900 تومان به 6000 تومان و نرخ یک مگابایت اینترنت همراه از 3000 تومان به 2000 تومان کاهش یافت. پیامک نیز در طول سفر رایگان بود و فعال سازی تلفن و رومینگ در عراق نیز برای مشترکین ایرانسل رایگان بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا