اقتصادی

اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای الگوی کشت

پرتال پارسی/گلستان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 40 هزار تومان برای اجرای سند ملی الگوی کشاورزی در استان های کشور خبر داد.

مجتبی خیام نیکویی شامگاه چهارشنبه 16 دی ماه در گفت و گو با خبرنگاران در مراسم افتتاحیه سند الگوی کشت ملی در منطقه گلستان گفت: تدوین و اجرای سند الگوی کشت یکی از الزامات شورای اسلامی شهر است. سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم – توسعه است، لذا اجرای آن 13 در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از خلأهایی که در دهه های مختلف رخ داده نبود الگوی کشت است، بیان کرد: هم اکنون نیز تضمین اجرای الگوی کشت مهم ترین موضوع ما در سطح استان است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم تا اجرای طرح الگوی کشت را تضمین کنیم، می توانیم اراده و قصد تمرکز بر کشت محصولات استراتژیک، کشت قراردادی ایجاد کنیم. و این در سال 1402 مبلغ 40 هزار میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد.

خیام نیکویی با بیان اینکه با حمایت از این طرح تلاش می کنیم تا به صورت داوطلبانه و بدون اجبار کشاورز، محصول را کشت کنیم و بقیه محصولات را رها کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا