اقتصادی

احداث پردیس مشترک پارک چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه فضای کاری دانش‌بنیان‌ها

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از احداث پردیس مشترک علم و فناوری با شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به منظور تامین فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

دکتر اسماعیل پیرعلی در گفت‌وگو با پرتال پارسی، گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه فنی و مهندسی، صنایع فلزی و نفت و گاز، تامین و استقرار فضای استاندارد و مناسب است؛ از این رو ایجاد پردیس فناوری با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در خصوص راه‌اندازی پردیس مشترک با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، توضیح داد: پیرو برگزاری نشست مشترک معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک که با هماهنگی صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری جهت واگذاری زمینی به مساحت ۵ هکتار واقع در محدوده فاز ۳ شهرک صنعتی شهرکرد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان منعقد شد.

پیرعلی خاطرنشان کرد: این تفاهم شامل نحوه واگذاری زمین و شناسایی شرکت‌های متقاضی متناسب با شرایط وضع شده و زوم‌بندی انجام شده است.

وی، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با سازمان محیط زیست به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در رده‌های تعیین شده در فضای پردیس را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته به منظور راه‌اندازی و استقرار شرکت‌ها در این پردیس مشترک برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در فراخوان اولیه، واگذاری اراضی در محدوده این پردیس مشترک منتشر شد، اظهار کرد: در این فراخوان بیش از ۴۲ درخواست از طرف شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مطابق با ضوابط و معیارهای تعریف شده ارسال شد که از این تعداد، ۱۷ شرکت به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی شدند و از این تعداد، ۱۴ شرکت به مرحله انعقاد قرارداد و دریافت زمین رسیده‌اند.

وی در خصوص تکمیل زیرساخت‌های مجموعه پردیس مشترک، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق منابع یاد شده در  بند ۲ ماده ۳۴ ضوابط اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به منظور تکمیل زیرساخت‌های پردیس در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته و در حال حاضر شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های داخلی مجموعه پردیس مشترک است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تجربه و تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اطلاعات موثق و تحلیل‌های قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا