بین الملل

اتهام ارسال سلاح توسط ایران، تسلیح اوکراین از سوی غرب را مشروع می‌کند

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با گوترش:

وزیر امور خارجه کشور و دبیرکل سازمان ملل متحد بعدازظهر جمعه در گفت وگوی تلفنی پیرامون موضوعات جالبی به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، بعدازظهر جمعه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گفت وگوی تلفنی پیرامون موضوعات جالبی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشور در این گفت وگوی تلفنی رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران را در قبال حوادث مربوط به جنگ اوکراین تشریح و ریشه های این جنگ را در سیاست غلط گسترش ناتو به شرق ارزیابی کرد. ما از کشورمان تسلیحات را برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه فرستادیم، او معتقد بود که این یک اتهام بی‌اساس برای مشروعیت بخشیدن به کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین است.

امیرعبداللهیان مدعیان و منتقدان کشورمان را آغازگر و ادامه دهنده جنگ در اوکراین دانست و بار دیگر بر مقاومت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال سلاح به این طرف های متخاصم تاکید کرد که در نتیجه آن تعداد نیروهای رزمنده در حال افزایش است وی بر تلاش مستمر کشورمان برای پایان دادن به جنگ بین دو کشور و دستیابی به صلح پایدار در اروپا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشور به تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به تشریح اقدامات آمریکا و چند کشور غربی در زمینه تشویق به شورش و تروریسم در ایران با استفاده از اطلاعات نادرست و سوء استفاده هدفمند پرداخت. نیروهای بین المللی مکانیسم ها

امیر عبداللهیان با تایید اینکه تهران دیپلماسی و گفتگو را بهترین گزینه می داند، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز دست خود را بر روی گزینه های دیگر نخواهد بست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این ایستگاه تلفنی به بیان تلاش های خود برای ادامه گفت وگوهای منطقه ای پرداخت و از حمایت ها و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در این راستا بسیار قدردانی کرد.

دبیرکل اظهار امیدواری کرد که تلاش های تهران برای پایان دادن به جنگ در اوکراین منجر به آتش بس و حل مشکل شود.

وی همچنین از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته ملی مقابله با حوادث داخل ایران به عنوان اقدامی خوشایند قدردانی کرد.

گوترش تاکید کرد که گفتگو و دیپلماسی راه درستی برای حل مشکلات منطقه و جهان است.

در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین آخرین وضعیت مذاکرات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران درباره لغو تحریم‌ها و همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا