بین الملل

اتحادیه اروپا: از طرفین مذاکرات وین انتظار داریم فورا به متن پیشنهادی پاسخ دهند

به گزارش بیزینس رکوردر، پیتر استانو سخنگوی سرویس خارجی روز سه شنبه با اشاره به مذاکرات در وین به خبرنگاران گفت که جایی برای مذاکره وجود ندارد.

وی ادامه داد: متن نهایی را داریم. حالا باید تصمیم گرفت. پاسخ بله یا خیر است. ما انتظار داریم همه طرف ها به زودی در این مورد تصمیم بگیرند.

با پایان یافتن این دور از مذاکرات در وین، اگرچه اتحادیه اروپا اصرار داشت متن نهایی مذاکرات به طرفین ارائه شده است، اما مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران گفتند که هنوز چیزی نهایی نشده و رایزنی ها و هماهنگی ها انجام شده است. و ارتباط با طرف های دیگر ادامه خواهد داشت. .

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه در این خصوص خاطرنشان کرد: در 4 روز گذشته مذاکرات فشرده ای در خصوص برخی موضوعات باقی مانده برای اطمینان از افکار و دغدغه های کشور انجام شد. در جریان این مذاکرات، ما مواضع خود را با طرف های مقابل در میان گذاشتیم و در برخی مسائل پیشرفت نسبی حاصل شد.

وی پس از اعلام نظر اتحادیه اروپا گفت: با توجه به بحث های انجام شده در سه روز گذشته، انریکه مورا در مورد برخی از موضوعات باقی مانده نظراتی را به طرفین ارائه کرد و به محض دریافت این نظرات پاسخ خود را خواهیم داد. و نظرات اولیه در مورد آنها انجام دادیم، اما البته این موارد نیاز به بررسی همه جانبه دارد و نظرات و نظرات تکمیلی خود را به هماهنگ کننده و سایر طرف ها منتقل خواهیم کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا