بین الملل

ابوالغیط: دولت نتانیاهو به راهکار تشکیل دو کشوری اعتقادی ندارد

دبیرکل اتحادیه عرب امروز شنبه در اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا اعلام کرد، دولت جدید رژیم صهیونیستی اعتقادی به راهکار تشکیل دو کشوری ندارد و به دنبال تسلط بر سرزمین‌های فلسطینی است.

به گزارش پرتال پارسی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این اجلاس اتحادیه نسبت به انفجار اوضاع فلسطین در نتیجه تشدید نقض‌های رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر هشدار داد و گفت، قدس در معرض یک برنامه روشن برای یهودی سازی و تغییر بافت جمعیتی آن است.

وی افزود: به نظر می‌رسد جامعه بین‌المللی مسئولیت خود را در دفاع از اصل راه کار تشکیل دو کشوری رها کرده است. دولت راستگرای فعلی اسرائیل هم اعتقادی به این راهکار ندارد و با توسعه شهرک سازی دنبال تسلط کامل بر سراسر فلسطین است.

کابینه کوچک رژیم صهیونیستی در امور امنیتی و سیاسی روز یکشنبه تصمیم گرفتند ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری را قانونی کنند که بدون موافقت دولت‌های این رژیم ساخته شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت “ملی” رژیم صهیونیستی در این جلسه از دولت خواست ۷۷ کانون را قانونی اعلام کنند اما کابینه تنها با ۹ مورد از آنها موافقت کرد.

این تصمیم رژیم صهیونیستی انتقادات گسترده در سطح بین‌المللی و عربی را به دنبال داشت و این کشورها خواهان پایبندی به روند صلح، راهکار تشکیل دو کشوری و حق فلسطینی‌ها در تشکیل کشور مستقل خود شد.

آنها نسبت به تحولات در اراضی اشغالی و کرانه باختری و افزایش شمار قربانیان ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا